معصومین خط قرمز ما هستند
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه معصومین(ع) خط قرمز ما هستند،‌ گفت: دولت باید وقت خود را برای جلوگیری از گرانی، تولید شغل و اصلاح فضای مجازی صرف کند.
کد خبر: ۵۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 17 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: این شجاعت نیست که انسان بدون نوشته حرف بزند، خیلی از مسئولان در دنیا می‌نویسند و از روی آن می‌خوانند.


وی با بیان اینکه مسئولان نباید برای خود دردسر درست کنند، اظهار داشت: این هفته یکی از مسئولان محترم سخنانی را در مورد نقد معصومین(ع) بیان کرد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت و نامه‌ها و تلفن‌های فراوان به دفتر ما رسید که چرا حریم معصومین(ع) شکسته شده و چرا سکوت کرده‌اید که ما گفتیم ما سکوت نکرده‌ایم.


استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه چرا دردسر بی دلیل برای خود درست می‌کنید، اضافه کرد: در شرایط فعلی، تضعیف قوای سه گانه صلاح جامعه نیست ولی گاهی خودشان برای خودشان مشکل درست می‌کنند.


وی افزود: این مسائل سبب شده تا این باور برای برخی پیدا شود که منظورشان این است که ذهن مردم را به حاشیه ببرند و از مسائل اصلی دور کنند.


همه باید متحد باشند


آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شرایط کشور طوری است که همه باید متحد باشند و قوای سه گانه حفظ شود به شرطی که خودشان نیز خود را حفظ کنند، گفت: صرف نظر از این که محتوای کلام آن مسئول محترم چه بوده که البته بخشی از آن نیز تکذیب شده است من تأکید می‌کنم معصومین، خط قرمز ما هستند.


این مرجع تقلید با بیان اینکه معصوم بودن آنان از مسلمات مذهب ما است، ادامه داد: چرا برخی افراد وقتی می‌خواهند نقد را به همه نسبت دهند سراغ زمان معصومین(ع) می‌روند؛ شما کاری به خط قرمزها نداشته باشید و با این حرف‌ها جامعه را ملتهب نکنید و برای خودتان و مردم دردسر نسازید.


وی افزود: دولت باید وقت خود را در سه مسئله اصلی کشور یعنی جلوگیری از گرانی، تولید شغل برای جوانان و اصلاح فضای مجازی صرف کند.


ایجاد فضای مجازی سالم ضروری است


آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: در دسترس قرار دادن یک فضای مجازی سالم ضروری است تا مردم از مفاسد فضای مجازی بیگانه دور باشند و بتوانند در فضای امنی به کار و فعالیت بپردازند.


وی با بیان اینکه فضای مجازی کنونی ما را برده بی اختیار و نوکر بیگانه قرار داده است، اظهار داشت: اگر یک‌بار دیگر همین فضای مجازی عامل اغتشاش و نا امنی در کشور شود مردم شما را نخواهند بخشید.


این مفسر قرآن کریم همچنین با اشاره به سخنان این مسئول در مورد اینکه امروز مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها در کشور وجود ندارند که به سؤالات مردم جواب دهند، اضافه کرد: من میگویم نمونه این افراد هستند ولی حجاب معاصرت به شما اجازه نمی‌دهد که آنان را ببینید.


وی تأکید کرد: وقتی که این افراد عالم و اندیشمند ارتحال کرده و رخ در نقاب خاک بکشند آن وقت خواهید گفت که چه گوهرهای نابی را از دست داده‌ایم.


آیت الله مکارم شیرازی در بخش ابتدایی سخنانش نیز با اشاره به رایتی از پیامبر(ص) گفت: ایشان جدی نبودن و امروز و فردا کردن در کارها و داشتن آرزوهای طولانی را دو عامل هلاکت جامعه می‌دانند.


وی افزود: برخی کارمندان ادارات مردم را سرگردان می‌کنند و در کار آنان تأخیر ایجاد می‌کنند که این کار درست نیست و سبب بدبینی مردم به نظام می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار