رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم با عنوان "مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله" از برگزاری دومین دوره این یادواره در روز ۱۳ بهمن‌ماه در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 16 January 2018

به گزارش تابناک قم، رستم علی رفیعی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با موضوع برگزاری دومین یادواره مدافعان حرم با عنوان "مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله" استان قم، با اشاره به جنگ نیابتی که دشمنان در منطقه خاورمیانه به راه انداختند، اظهار داشت: این جنگ‌ها از سوی دشمنان و به سرکردگی آمریکا در منطقه با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو جنگ در عراق و سوریه از سوی دشمنان گفت: با عملیات غرورآفرین بوکمال و با وحدت برادران شیعه و سنی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود، توانستیم دشمن را از منطقه دور و آخرین پایگاه عملیاتی داعش را در منطقه سرنگون کنیم.

رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم "مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله" با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ابراز کرد: در این پیام آمده که کار بزرگی کردید، شهدای مدافع حرم به بشریت خدمت کردند وبشریت مدیون شهدای مدافع است.

رفیعی از برگزاری دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم خبر داد و گفت: این یادواره 13 بهمن امسال همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و سخنران ویژه این مراسم امیر پور دستان هستند.

وی مردمی بودن شهدا را نخستین ویژگی یادواره شهدا بیان و تصریح کرد: این یادواره همه شهدای مدافع حرم را در برگرفته و این یادواره گرامیداشت شهدای لشکرهای فاطمیون، زینبیون، حیدریون و شهدای ایرانی را در برمی‌گیرد.

رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم "مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله" عنوان کرد: برگزاری جنگ شادی کودکان عقیله، شب خاطره، برگزاری مسابقه عکاسی، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم، برگزاری همایش مدافعان حیا و جشن میلاد حضرت زینب(س)، غبارروبی حرم حضرت معصومه(س)، نمایشگاه کوچه‌های بی‌نشان ازجمله برنامه‌های این یادواره هستند.

رفیعی با اشاره به برگزاری جشن شادی کودکان عقیله گفت: این جشن از 28 دی‌ماه امسال برای کودکان چهار تا 12 سال به‌صورت مجزا در گروه‌های دختران و پسران برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دومین یادواره مدافعان حرم "مجاوران کریمه(س)، مدافعان عقیله" بیان کرد: شب خاطره در روز 28 دی‌ماه برگزار می‌شود که در آن تعدادی از شرکت کندگان در عملیات به بیان خاطرات خود می‌پردازند.

وی به برگزاری همایش مدافعان حرم و جشن میلاد حضرت زینب(س) اشاره و تصریح کرد: این برنامه نیز در سوم بهمن‌ماه امسال با حضور همسران شهدا و مدافعان حرم در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار می‌شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: برگزاری شب‌شعر با حضور پنج هزار شاعر انقلابی در بهشت معصومه، برگزاری یادواره‌هایی در مدارس، برگزاری تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه‌های پردیس فارابی، دانشگاه قم و دانشگاه آزاد و برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این یادواره هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار