قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث مطرح کرد
قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث گفت: حدود هزار و 700 نفر به شیوه حضوری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و شیوه جذب در دانشگاه قرآن و حدیث از طریق کنکور سراسری و آزمون اختصاصی است.
کد خبر: ۵۵۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 16 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی عصر امروز در دیدار معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخش‌های موسسه دارالحدیث اظهار کرد: سه بخش این موسسه، دانشگاه، پژوهشگاه و معاونت فرهنگی است، دانشگاه قرآن و حدیث در شهر ری، قم، مشهد و اصفهان شعبه دارد و هر ساله دانشجو می‌گیرد.


وی ادامه داد: دو شیوه تحصیل در دانشگاه قرآن و حدیث، حضوری و مجازی است، حدود هزار و 700 نفر به شیوه حضوری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و شیوه جذب در دانشگاه قرآن و حدیث از طریق کنکور سراسری و آزمون اختصاصی است.


قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث افزود: طلاب از طریق آزمون تخصصی در این دانشگاه در مقطع ارشد جذب می‌شوند و دانشگاه قرآن و حدیث 18 ساله سابقه دارد.


مسعودی، موسسه دارالحدیث را دارای چهار پژوهشکده دانست و تصریح کرد: از جمله این پژوهشکده‌ها می‌توان به پژوهشکده کلام اهل‌بیت(ع) و پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اشاره کرد.


وی ادامه داد: موسسه دارالحدیث بزرگ ترین کتابخانه تخصصی حدیث در کشور را دارد، رهبر معظم انقلاب در سال 1376 از این کتابخانه بازدید کردند و نسخه‌های خطی در کتابخانه تخصصی حدیث دارالحدیث وجود دارد.


قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث افزود: انتشارات دارالحدیث حدود 500 عنوان کتاب را چاپ کرده و بیشتر کتاب‌های این انتشارات در زمینه حدیث است، موسسه دارالحدیث در چند سال اخیر به سراغ عمومی سازی معارف حدیثی هم رفته و کتاب‌هایی را در این زمینه منتشر کرده است.


مسعودی با اشاره به تدوین رشته‌های جدید در دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: رشته دانشگاهی تفسیر امامیه را در مقطع دکترا در این دانشگاه طراحی کردیم، تاکنون این رشته در دانشگاه‌های کشور وجود نداشته است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح پژوهشی با عنوان پرتویی از تفسیر اهل‌بیت(ع) را شروع و روایات مرتبط با تفاسیر قرآن از ائمه معصومین(ع) را جمع آوری کردیم، اکنون در آستانه چاپ جلد اول کتاب مربوط به این پروژه هستیم، جلد اول و دوم آن مربوط به سوره حمد است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار