استاندار قم مطرح کرد
استاندار قم گفت: استان قم در سال گذشته، رتبه نخست طلاق را در کشور داشت، ولی امسال رتبه استان در این بخش به رتبه چهارم کشور رسید.
کد خبر: ۵۵۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴ 16 January 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم بررسی فعالیت کارخانه‌های سرب در استان قم اظهار کرد: باید فعالیت این کارخانه‌ها توسط دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد تا دغدغه و نگرانی در این زمینه از بین برود.

وی ادامه داد: سیاست استان قم این است که تحت هیچ شرایطی دیگر افزایش واحدهای سرب را در این استان نداشته باشیم، به دنبال ساماندهی واحدهای غیرمجاز سرب در استان قم هستیم و در صورت عدم توجه این واحدها به قانون با آنان برخورد می‌کنیم.

استاندار قم افزود: مصرف سالیانه کشور 70 هزار تن سرب است، ولی دو برابر این رقم در استان قم سرب تولید می‌شود، تولید سرب در استان ظلم به مردم قم است.

صادقی با اشاره به هدف از برگزاری مجامع سلامت اظهار کرد: با برگزاری چنین مجامعی به دنبال این هستیم که با کمترین هزینه، بیشترین بهره را کسب کنیم، تمام دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه خودشان در قبال ارتقای سلامت مردم عمل کنند.

وی ادامه داد: دو اولویت در زندگی انسان، امنیت و سلامت است و کسی که سالم نباشد، نمی‌تواند کاری را انجام بدهد، امنیت در زندگی انسان، لازم است.

استاندار قم افزود: همه باید به این مساله توجه داشته باشند که رفتارشان در سلامت جامعه تاثیر دارد، اگر به این مساله توجه کنیم، دستورالعمل‌های ابلاغ شده در زمینه سلامت جامعه اجرا خواهد شد.

صادقی، مشکل رفتارهای موتورسواران در استان قم را یک معضل اجتماعی دانست و تصریح کرد: استان قم در سال گذشته، رتبه نخست طلاق را در کشور داشت، ولی امسال رتبه استان در این بخش به رتبه چهارم کشور رسید.

وی ادامه داد: 65 درصد تلفات تصادفات جرحی در استان قم متعلق به موتورسواران است، دلیل این مساله عدم توجه راکبان موتورسیکلت به قوانین و مقررات است، بسیاری از موتورسواران استان قم کلاه ایمنی را نمی‌پوشند.

استاندار قم افزود: گاهی اوقات یک تصادف کوچک در جامعه به درگیری و قتل می‌رسد، این به این دلیل است که بسیاری از افراد در زمینه سلامت اجتماعی مشکلاتی دارند، جامعه ای که سلامت روحی ندارد، در زمینه سلامت جسمی هم با مشکل مواجه خواهد شد.

صادقی احترام به جایگاه انسان را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید به دلیل خودخواهی، حقوق دیگران را تضییع کنیم، انجام چنین کاری به دلیل داشتن تفکرات غلط است.

وی ادامه داد: مساله سلامت به همه افراد مربوط است و همه باید نقش خودشان را در این زمینه ایفا کنند، کارهای لازم برای فرهنگ سازی در زمینه سلامت باید کم هزینه و موثر باشد و بتواند همه را تحت تاثیر قرار بدهد.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه مجمع سلامت استان قم باید با استفاده از روش‌های مختلف و فرهنگ سازی، زمینه ایجاد یک تفکر جامع سلامت در استان را به وجود بیاورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار