با حضور مراجع تقلید؛
مراسم بزرگداشت جان باختگان حادثه نفتکش سانچی با حضور مراجع عظام تقلید و مردم قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸ 16 January 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم گرامیداشت ملوانان و دریانوردان کشتی سانچی که هفته گذشته در کشور چین دچار حادثه شد، شامگاه دوشنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و اقشار مختلف مردم قم و زائران حرم کریمه اهل بیت(ع) در این مراسم حضور داشتند.

یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه طبق روایت ائمه معصومین(ع) افرادی که در آتش بسوزند و یا در آب غرق شوند و جان خود را از دست بدهند در حکم شهید هستند، گفت: افرادی که در این حادثه جان خود را از دست دادند در حال خدمت به میهن اسلامی بودند که در آتش سوختند و در دریا غرق شدند که امیدواریم این عزیزان با شهدا محشور شوند.

حجت‌الاسلام‌ علی نظری منفرد مرگ را واقعیت انکارناپذیری در زندگی انسان‌ها دانست و گفت: انسان در سرنوشت خود آزاد است و می‌تواند هم مسیر هدایت و هم مسیر ضلالت را انتخاب کند اما خداوند انسان‌ها را از تبعیت از شیطان بر حذر داشته است.

وی با اشاره به حوادث تلخ امسال و زلزله اخیر، گفت: همه این حوادث بر عبرت گیری انسان‌ها تأکید دارد و باید این حوادث مایه عبرت شوند و انسان خودش را برای سفر آخرت مجهز کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار