استاندار قم:
استاندار قم گفت: بی‌هویتی شهر قم یک امر واقعی است که کاملاً با گسترش شهر قم اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۵۳۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱ 12 December 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی عصر امروز در پاسداشت روز جهانی شهرسازی که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سنت پاسداشت روز جهانی شهرسازی در کشور قدمتی 60 ساله دارد که جای خرسندی دارد. 

وی با تأکید بر مشکلات شهرسازی موجود در استان قم افزود: با توجه به شرایط کلان‌شهری قم و رشد بی‌رویه جمعیت در این استان شاهد گسترش و ناهمگونی بسیار عجیبی در حوزه شهرسازی و معماری هستیم.

استاندار قم بی‌هویتی شهر در عرصه شهرسازی و معماری را موردتوجه قرار داد و گفت: قم امروزه در یک وضعیت بی‌هویتی شهری قرار دارد که بسیار منظره‌ای ناپسند بوده که لازم است تا متخصصین و مهندسان زبده معماری و شهرسازی برای بهبود وضعیت موجود اقدامات و طرح‌های منطبق با اقلیم استان قم را انجام دهند.

 صادقی با بیان مشکلات متعدد قم در زمینهٔ شهرسازی و جمعیتی  تصریح کرد: استان قم تقریباً با تمام مشکلات موجود در کلان‌شهرهای دیگر روبه‌رو  است که به خاطر عدم رعایت قوانین و ضوابط اصولی در معماری و شهرسازی است. 

وی ادامه داد: بی‌هویتی شهر قم یک امر واقعی است که کاملاً با گسترش شهر قم  اتفاق افتاده و امروزه  هویت اصلی شهر تبدیل به بافت فرسوده و ایجاد فرهنگ‌های غیر از فرهنگ بومی و اصلی آن شده که از دیگر مشخصات معماری و شهرسازی غیراصولی در استان است.

 استاندار قم تأکید کرد: وظیفه مهم و اصلی  مهندسان و شهر سازان در استان باید کمک  در پویایی و شکوفایی  شهر قم در راستای نیازهای آن باشد که نیازمند ارائه طرح‌ها و اجرای برنامه‌ریزی‌های دقیق شهرسازی و معماری است.

صادقی عنوان کرد: امروزه بسیاری از مردم شهر قم با گذشته شهری خود بیگانه شده و ارتباطی با قدمت و تاریخ خود نمی‌توانند برقرار کنند چراکه ظاهر و کاربردهای گذشته شهری دچار تغییرات گسترده و کلی شده است.

وی ادامه داد: باید ترسیم درستی از هویت تاریخی و مذهبی شهر قم را در بازسازی و اصلاح شهر به کار برد که نیازمند حرکت بر مبنای تخصص و عقل است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار