روان شناس و عضو داوطلب تیم مداخله روانی اجتماعی در بلایا جمعیت هلال احمر با اشاره به اعزام تیم سحرِ سازمان جوانان هلال احمر استان قم از 19 الی 25 آذرماه به کرمانشاه و ارائه خدمات تخصصی عنوان کرد: مداخله مشاوره در بحران، با هدف کاهش واکنش‌های پس از آسیب در بازماندگان حادثه، یک ضرورت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۳۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 10 December 2017
به گزارش تابناک قم،حسین ملکی عنوان کرد: تیم سحر یا‌‌ همان سازماندهی حمایت های روانی-اجتماعی پس از بلایا (orginizing psycho-social support in disasters) سازمان جوانان هلال‌احمر در راستای اهداف و وظایف خود در زلزله غرب کشور ارائه خدمات مداخله روانی اجتماعی دارد که تیم استان قم در همین راستا به استان کرمانشاه اعزام شده است.

این عضو داوطلب تیم مداخله روانی اجتماعی در بلایا جمعیت هلال احمر افزود: یک حادثه طبیعی در مدت زمان کوتاهی ظاهر می‌شود ولی تاثیری که روی زندگی افراد می‌گذارد، طولانی‌مدت خواهد بود.

وی ادامه داد: در پی حوادث طبیعی بیش از آسیب‌های جسمانی و ضررهای مالی و جانی، معضلات و آسیب‌های روانی اجتماعی متوجه جامعه می‌شود؛ چراکه ممکن است تا مدت‌ها اثرات مخرب روانی اجتماعی آن ازجمله استرس پس از حادثه  (PTSD) و همچنین اختلالات شبه‌جسمی، خواب، واکنش سوگ و افسردگی به صورت مزمن و پايدار باقي ‌بماند.

این روانشناس افزود: در واقع هر حادثه که سبب به‌هم‌خوردن شرایط طبیعی زندگی افراد شود، موجب به‌هم‌خوردن امنیت روانی فرد نیز می‌شود، از این‌رو مداخله مشاوره در بحران، با هدف کاهش واکنش‌های پس از آسیب در بازماندگان یک حادثه به‌عنوان خدمتی از فرآیند‌های برنامه‌ریزی‌شده سلامت تعریف شده است و یک ضرورت محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار