مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: 24 غرفه جمع آوری پسماند خشک را در شهر قم داریم و رشد جمع آوری پسماندهای خشک را در سطح شهر شاهد هستیم.
کد خبر: ۴۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 26 July 2017
به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به پایین بودن قیمت خرید برق تجدید پذیر توسط وزارت نیرو اظهار کرد: پروژه تبدیل پسماند به انرژی با مشکل پایین بودن نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر توسط وزارت نیرو روبه رو است است و تغییرات ارزش پولی و نرخ ارزی موجب عدم تمایل سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در این بخش می‌شود.

وی ادامه داد: برای پرسنل ناوگان جمع آوری پسماند خشک و عوامل اجرایی کارگاه‌های آموزش ارتباط موثر با شهروندان را برگزار کردیم، همچنین برنامه آموزش تفکیک زباله از مبدا را در مدارس شهر قم داشتیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: طرح تبادل پسماند خشک با گل، کتاب و عطر در مناطق هشت گانه شهر قم انجام شده است، همچنین در ادارات و صنوف پر زباله سبد تفکیک پسماند خشک را توزیع کردیم.

میرابراهیمی با اشاره به اجرای طرح توزیع ظروف یک بار مصرف گیاهی اظهار کرد: طرح توزیع این ظروف را در ماه محرم در میان هیأت‌های عزاداری در سال گذشته اجرا کردیم و این طرح امسال هم دوباره در استان قم اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برای صنوف و مشاغل پرزباله که اکثرا رستوران‌ها و مواد غذایی هستند، کارت‌های مدیریت پسماند صنوف صادر کردیم، همچنین برای جلوگیری از تفکیک غیراصولی پسماند خشک، کار کنترل و نظارت را در شهر قم به صورت جدی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: 24 غرفه جمع آوری پسماند خشک را در شهر قم داریم و رشد جمع آوری پسماندهای خشک را در سطح شهر شاهد هستیم.

میر ابراهیمی با اشاره به طرح احداث بوستان بازیافت اظهار کرد: این بوستان برای ارائه آموزش به مردم به خصوص دانش آموزان در بخشی از بوستان فدک احداث شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزانه چهار تن پسماندهای پزشکی در شهر قم جمع آوری می‌شود که سه تن از این پسماندها متعلق به بیمارستان‌ها است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار