تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه شادی در سرور اهل بیت(ع) از نشانه‌های شیعیان است، گفت: شیعه واقعی جان و مال خود را در راه اهل بیت(ع) فدا می‌کند.
کد خبر: ۴۶۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 25 July 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم خطبه خوانی میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) که صبح سه‌شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه شیعه واقعی در عزای اهل بیت(ع) محزون و در شادی ایشان مسرور است، اظهار کرد: در روایتی از امام صادق(ع) اجازه داده است که مردم، شیعیان را در صف‌های نماز، حفظ اسرار اهل بیت(ع) و حفظ اموال برادرانشان مورد آزمون قرار دهند.

امام جمعه قم افزود: یکی از علایم شیعه‌شناسی سرور در شادی اهل بیت(ع) است که در کلام امیر المومنین(ع) هم آمده است شیعیان مال و جان خود را در راه اهل بیت فدا می‌کنند که مصداق بارز آن در این زمان مدافعان حرم اهل بیت(ع) به خصوص شهیدان و جانبازانشان که در این راه عالی در حد اعلا اقدام کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه و خرج‌هایی که مردم در راه عزا و شادی اهل بیت(ع) خرج می‌کنند یکی دیگر از شاخص‌های شیعیان است، تصریح کرد: دهه کرامت که با میلاد حضرت معصومه(س)، بزرگداشت احمد بن موسی(ع) و در ‌نهایت میلاد امام رضا(ع) همراه است یکی از بهترین زمان‌ها برای شادی اهل بیت(ع) است که به تبع آن شادی، سبک زندگی اهل بیت(ع) برای مردم تشریح شود.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه شیعیان باید خود را با این شاخص‌ها هماهنگ کنند، افزود: این برکات از نظام مقدسی است که با عنایت امام زمان(عج) و با هدایت و رهبری امام خامنه‌ای و ایثار و از جان گذاشتگی شهیدان و جانبازان به اینجا رسیده است و با پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) به بالاترین مقام‌ها خواهد رسید.

این مراسم با حضور تولیت‌های آستان قدس اباعبدالله الحسین(ع)، اتبعه کاظیمیه، اتبعه علوی، آستان قدس رضوی، آستان مقدس احمدبن موسی، آستان قدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار