مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی:
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: تاریخی را که دشمنان ملت ایران بنویسند، صادقانه نخواهد بود چرا که آن‌ها سعی می‌کنند حقایق تاریخی را وارونه جلوه دهند و راه طی شده علمای مجاهد ما را به غلط ترسیم می‌کنند تا نسل آینده از ادامه آن راه صحیح باز بماند.
کد خبر: ۴۴۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵ 24 June 2017
به گزارش تابناک قم، مرتضی نجفی قدسی در ضیافت افطاری که با حضور علما و روحانیون در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: به تازگی می‌گویند آمریکا و سازمان سیا بخشی از اسناد محرمانه کودتای 28 مرداد ایران که منجر به سقوط دولت دکترمصدق شد را منتشر کرده است.

وی افزود: در فضای مجازی فیلمی دست به دست می‌شود که آیت‌الله کاشانی به همراه سپهبد فضل‌الله زاهدی سردسته کودتاچیان پس از دستگیری دکتر مصدق وارد خانه وی می‌شود و با این اقدام حمایت خود را از سرنگونی مصدق و کودتاگران آمریکایی اعلام می‌کند و یا عکسی را منتشر کرده‌اند که محمدرضا شاه پهلوی به‌عنوان تشکر از این همراهی در حال بوسیدن پیشانی آیت‌الله کاشانی است.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: طرح این‌‌گونه مسائل که 100درصد خلاف واقع است و به‌عنوان اسناد سازمان سیا منتشر می‌شود حاکی از برنامه‌ریزی دشمنان برای متزلزل‌کردن اعتقاد مردم ایران نسبت به پیشگامان عرصه جهاد و مبارزه است حال آن‌که آیت‌الله کاشانی که رهبری مبارزات مردمی را در نهضت ملی‌شدن صنعت نفت داشت، هم با رژیم شاه که عامل دولت انگلیس بود مبارزه می‌کرد و هم با آمریکا که به‌عنوان استعمارگر جدید پا به عرصه گذاشته بود.

نجفی قدسی گفت: مرحوم دکتر مصدق اشکالش در این بود که فریب آمریکایی‌ها را خورد و به آن‌ها اعتماد کرد و دولت خود را از پشتیبانی آیت‌الله کاشانی و نیروهای مذهبی بی‌نیاز دید و همان آمریکا از پشت به او خنجر زد و کودتای 28 مرداد را برای او طراحی کرد.

وی اضافه کرد: اسناد تاریخی حاکی است که آیت‌الله کاشانی خطر وقوع کودتا را پیش‌بینی کرده بود و این مهم را در نامه‌ای به دکتر مصدق متذکر می‌شود ولی وی در جواب خود را مستظهر به حمایت از ملت می‌داند و با بی‌اعتنایی حاضر نشد دعوت به همکاری با آیت‌الله کاشانی را بپذیرد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی عنوان کرد: این‌ها نمونه‌ای از نقل وارونه تاریخ است که با هدف ایجاد بدبینی در مردم و دوست‌داران انقلاب مطرح می‌شود تا ما را از اسوه‌های مبارزاتی‌مان جدا کنند و در حقیقت بنیان‌های انقلاب را سست کنند و تمام این مبارزات را نقش‌آفرینی دشمنان تلقی کرده و از ادامه این تفکر انقلابی و استمرار آن باز بمانند.

نجفی قدسی در ادامه سخنان خود به سالروز شهادت شهید آیت‌الله سید‌حسن مدرس اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار که الگوی مبارزاتی حضرت امام خمینی (ره) است و معظم‌له مکرر در سخنرانی‌های مختلف از این عالم بزرگوار یاد کرده‌اند، در چنین روزی یعنی 27 ماه رمضان 1357 هجری قمری به‌دست دژخیمان رضاخان مظلومانه به شهادت رسید، گرچه سالگرد شهادت ایشان را همواره در دهم آذرماه به شمسی برگزار می‌کنند ولی شایسته است در ماه رمضان نیز از ایشان که شهید رمضان بوده، یاد و تجلیل بشود.

وی افزود: امام راحل که از دوران جوانی شیفته مرحوم مدرس بود و با ایشان دیدارهایی هم داشته است، پیوسته از مبارزات شهید مدرس با استبداد رضاخانی و استعمار انگلیس و روس و قدرت‌های شرق و غرب سخنان به میان آورده و حتی در وصیت‌نامه خود به کلامی از مرحوم مدرس اشاره می‌کند و از این عالم مجاهد به‌عنوان روحانی متعهد، پاک سیرت و پاک اندیشه یاد می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار