شهر مقدس قم در سالروز شهادت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امیرالمومنین حضرت علی(ع) با برگزاری آیین های سوگواری غرق در عزا و ماتم شده است.
کد خبر: ۴۴۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۴ 17 June 2017
به گزارش تابناک قم، شهر قم از شامگاه دیشب تا کنون، در سوگ شهادت امام علی(ع)، غرق در عزاست و خیل عظیمی از عزاداران، عاشقان اهل بیت(ع)، مجاوران و زائران حرم حضرت معصومه(س) برای عرض تسلیت در حرم مطهر ایشان گرد هم آمدند و به عزاداری پرداختند.

ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت امروز با برگزاری آیین های سوگواری در غم جانکاه سالروز شهادت آن امام همام اشک ماتم می ریزند. 

اینک حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش است و صدای قرائت قرآن و نوحه سرایی مداحان اهل بیت از ماذنه های آن به گوش می رسد.

هیات های عزاداری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) همراه با زائران به سوگواری مشغول هستند.

عزاداران به همراه زائران ضمن سوگواری، این مصیب بزرگ را به کریمه اهل بیت (ع)، تسلیت گفتند.

مردم متدین این استان با برپایی آیین های سوگواری، شیفتگی خود را به خاندان پیامبر (ص) نشان دادند.

زائران کریمه اهل بیت(ع) با چشمانی اشکبار و دلی شکسته از شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) درکنار مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، سوگنامه خواندند و عزاداری کردند.

ام القرای جهان اسلام امروز شاهد عاشقانه ترین عزاداری ها از سوی زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه (س) است که همگام با ملکوتیان بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.

در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان و سایر اماکن مذهبی قم نیز به همین مناسبت، مجالس سوگواری برپا شده و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار آن امام همام را بیان کردند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار