همزمان با ایام نوروز؛
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز، خیمه‌های معرفت در یک هزار امامزاده کشور برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۹۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 19 March 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام احمد شعبانی اظهار داشت: برپایی خیمه‌های معرفت از سال ۸۹ در امامزاده صالح(ع) تهران آغاز شد و در سایر استان‌ها استمرار پیدا کرد سپس ۵۰۰ امامزاده مجری طرح بودند.

وی ادامه داد: خیمه‌های معرفتی سال گذشته در ۸۷۰ امامزاده برپا شد و درسال جدید به هزار امامزاده رسیده است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مبلغانی که در قم مستقر هستند تحت عنوان مبلغین اعزامی و افرادی که در استان‌ها هستند با عنوان مبلغان بومی در امامزاده‌های سراسر کشور به امر تبلیغ می‌پردازند.

وی با بیان این که بیش از دو هزار مبلغ اعم از اعزامی و بومی به امامزاده‌های کشور اعزام می‌شوند، عنوان کرد: مبلغان بر اساس ظرفیت امامزاده، زائرپذیری و تخصص اعزام شده و با نصب خیمه‌های معرفت در سه بخش مشاوره در زمینه پاسخ به شبهات و احکام، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای به صورت هدفمند فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که مبلغان ضمن شاد کردن کودکان مفاهیم دینی و اخلاقی و احکام در قالب بازی و تعلیم می‌دهند، گفت: سخنرانی چند رسانه‌ای با عناوین اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و در قالب سخنرانی‌های پنج دقیقه‌ای به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی گفت: در امامزاده‌هایی که نزدیک مکان‌ها با جاذبه گردشگری بالا مانند تخت جمشید در شیراز، حافظیه و دره فلک الافلاک لرستان و مکان‌هایی با جمعیت بیشتر ۱۵ مبلغ و برخی امامزاده‌ها یک مبلغ کافی است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که مبلغان بر اساس تخصص اعزام می‌شوند، بیان گفت: در بخش مشاوره از اساتید متخصص استفاده شده و برخی از مبلغان در خصوص آثار باستانی و تاریخی ایران در زمینه کتیبه خوانی دوره دیده‌اند که در آن زمینه هم یاری گر مراجعه کننده‌ها هستند.

وی افزود: مبلغان از ۲۸ اسفندماه اعزام می‌شوند و تا ۱۴ فروردین سال ۹۶ در محل حضور دارند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار