به مناسبت اولین بمب باران قم توسط رژیم بعثی عراق در اول بهمن سال ۶۵
اول بهمن سال 65، هنگامی که دانش آموزان گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی، با یک دستگاه مینی بوس به سینما تربیت آمده بودند تا سرودی را برای اجرا در دهه فجر آماده نمایند، پس از بازگشت از محل اجرا، در سه راه بازار قم هدف حمله هوایی میگ‌های دشمن قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۶۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 21 January 2017
به گزارش تابناک قم، روزنامه شاخه سبز(قم) روز شنبه دوم دی ماه مطلبی با عنوان«روایتی از بمباران هوایی قم» را منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم: روز اول بهمن سال 65 ساعتی پس از اجرای سرودشان در سینما تربیت قم، بر اثر بمباران هواپیماهای دشمن به شهادت رسیدند. دی ماه سال 65 یادآور عملیات پیروزمندانه کربلای پنج و فتوحات عظیم رزمندگان اسلام در این عملیات بود؛ دشمن بعثی که نتوانسته بود در برابر حماسه آفرینی ‌های رزمندگان اسلام تاب وتوان بیاورد،تلاش کرد تا با حمله به شهرها و مناطق مسکونی، روحیه پایداری مردم مقاوم ایران اسلامی را به زعم باطل خود تضعیف نماید.

ساعت 16 روز چهارشنبه اول بهمن سال 65، هنگامی که دانش آموزان گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی، با یک دستگاه مینی بوس به سینما تربیت آمده بودند تا سرودی را برای اجرا در دهه فجر آماده نمایند، پس از بازگشت از محل اجرا، در سه راه بازار قم هدف حمله هوایی میگ‌های دشمن قرار گرفته و نامشان در زمره یکصد شهید بمباران هوایی آن روز شهر قم جاودانه شد.

بر اساس روایت هادی دهقانی عضو جامانده گروه سرود، شهید بلالی «تک خوان» و محمدرضا رسولی «نی زن» سرود بود، و شور و شعف خاصی در تمرین و اجرای سرود بین بچه ها حاکم بود.

پس از بمباران، پیکر مطهر شهدای دانش آموز محمد حسن بلالی بیدگلی، محمد مهدی هجرتی، سعید روانمهر کاشانی، سید ناصر حسینی، محمد رضا رسولی، جواد خودکار قمی، عسکری، محمد علی امینی، حسین مقتصدی زاده و مهدی بابایی به همراه مربی شهیدشان حمید صادقی قمی و راننده مینی بوس، به سختی قابل شناسایی بود تا اینکه سه روز بعد یعنی روز جمعه سوم بهمن، از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا گلزار شهدا تشییع و در قطعه شهدای بمباران هوایی قم خاکسپاری شدند.

مراسم هفتم شهدای گروه سرود، با نمایش فیلم آخرین اجرای آنها همراه بود و کینه دانش آموزان را نسبت به جنایات دشمن بعثی در حمله به مردم بی‌گناه، عمیق‌تر کرد.فیلم مستند قم، بهمن 65 به کارگردانی سیدجواد حسینی و بر اساس روایت یکی از اعضای جامانده گروه سرود و خانواده های شهدا و مسئولان مدرسه از بمباران هوایی و نیز نرم افزار سرود آسمانی دو اثر هنری است که در این مورد تولید شده و نمایش اجرای آخرین سرود دانش آموزان، یادآور حماسه مدرسه عشق و انعکاسی از حماسه خونین عاشوراست.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
پس چرا دولت و نظام به عراقی ها کمک می کند و غرامت جنگ را از آنها نگرفت. اینها مگر همان ها نیستند؟
پیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
بعد از پایان حکومت صدام و تحولات سیاسی در عراق فصل تازه ای در روابط دو کشور شروع شده است . البته امید است دولت و ملت عراق قدر مردم ونظام جمهوری اسلامی ایران را بدانند و تا همیشه این دو ملت مسلمان با صلح و دوستی در همسایگی هم زندگی کنند و مروج این فرهنگ در دنیا باشند تا انشاءالله در آینده نزدیک پس از پایان همه جنگ ها ، جهان بر مبنای تعالیم الهی مفهوم محبت و عدالت را جایگزین خشونت و بی عدالتی کند.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار