دادستان قم با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مظلوم واقع شده است، گفت: با متخلفان محیط زیستی قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۶۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی کاهه در دیدار مدیرکل، معاونین و جمعی از کارشناسان این اداره کل که به مناسبت روز ملی هوای پاک، اظهارکرد: قم دارای ظرفیت های گسترده محیط زیستی در حوزه های گوناگون است که باید مورد توجه مردم و مسوولان قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست علی رغم اهمیت و جایگاهی که دارد، از جهات مختلف مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه تخریب طبیعت و محیط زیست در کشورمان از سوی همه به ویژه یقه سفیدها که جرأت و نفوذ بیشتری دارند انجام می شود. 

دادستان قم در ادامه افزود: از سویی مولفه ها و شاخص های محیط زیستی در روند توسعه اقتصادی و اجتماعی نادیده گرفته می شود و از سوی دیگر گاه برخورد با متخلفان در این حوزه به دلیل برخی اعمال نفوذها سخت و پرهزینه است. 

وی بر ضرورت مقابله جدی با متخلفان محیط زیستی تاکید کرد و گفت: دادستانی متعهد است که بدون اغماض و چشم پوشی با هرگونه تخلف در این حوزه و کسانی که به دنبال تخریب محیط زیست و طبیعت هستند برخورد نموده و قطعا در این جهت جدی و پیگیر خواهد بود. 

کاهه با بیان اینکه برخورد با متخلفان محیط زیستی نباید گزینشی باشد، تصریح کرد: کارشناسان محیط زیست باید مستندات قانونی برای مقابله با متخلفان را به خوبی تمهید نمایند تا برخوردها و تصمیمات کاملا درست و قاطع باشد. 

وی در پایان گستردگی و پیچیدگی جرائم و لزوم راه اندازی شعبه های ویژه برای امور تخصصی از جمله محیط زیست را مورد توجه قرار داد و گفت: قطعا مردم از برخورد با متخلفان محیط زیستی و تلاش مسوولان و دستگاههای اجرایی برای دستیابی به محیط زیست پاک و سالم خشنود شده و حمایت خواهند کرد. 

سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های گسترده زیست محیطی و فرهنگی در استان و برخی معضلات و چالش های پیش رو، خاطرنشان کرد: تأمین امنیت و سلامت عمومی جامعه باید مهمترین اولویت دستگاههای اجرایی بوده و در این جهت برخورد قاطع با متخلفان و واحدهای صنعتی آلاینده بسیار اهمیت دارد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار