مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: معلولان زیر پوشش بهزیستی ماهانه میانگین 100 هزار تومان بر اساس حوزه خانوار مستمری دریافت می‌کنند که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان بهزیستی مقرر شده است این مبلغ در سال 96 افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۳۶۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸ 15 January 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه با بیان اینکه بهزیستی مجموعه‌ای وسیع و گسترده با خدمات گوناگون است، اظهار کرد: اقشار گوناگونی زیر پوشش این نهاد هستند که می‌توان به زنان بی سرپرست، معلولین، کودکان بی سرپرست، سالمندان و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه 4 هزار زن بی‌سرپرست زیر پوشش بهزیستی هستند که خدمات دریافت می‌کنند، تصریح کرد: ارائه وام خود اشتغالی از پنج تا 15 میلیون تومان با توجه به حرفه و شغلی که می‌خواهند ایجاد کنند، ارائه کمک هزینه خرید مسکن به واجدین شرایط، پرداخت ودیعه مسکن به واجدین شرایط، ارائه مستمری واجدین شرایط تا سقف 120 هزار تومان با توجه به نفرات خانوار، ارائه بیمه درمانی و... از جمله خدماتی است که به زنان بی سرپرست ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه معلولین از جمله اقشاری هستند که از خدمات بهزیستی بهره می‌برند، گفت: حدود 22 هزار نفر معلول زیرپوشش بهزیستی هستند که 400 نفر آنان معلول ضایعه نخاعی بوده و سایر آنان دارای معلولیت‌های جسمی - حرکتی، اعصاب و روان، نابینایی و ناشنوایی هستند.

وی با بیان اینکه بهزیستی به جامعه سالمندان به صورت مستقیم و غیر مستقیم خدمات ارائه می‌کند، تصریح کرد: حدود 80 هزار سالمند به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قم زیر پوشش این سازمان هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

سلیقه با اشاره به اعتبارات بهزیستی از مجموع اعتبارات گفت: اعتبار ما 10 درصد کل اعتبارات است و این اعتبار و امکانات حداکثر 30 تا 40 درصد مشکلات معلولین را جوابگو است.

 وی با تاکید براینکه تلاش می‌کنیم از بخش مشارکت‌ها و خیرین کمک بیشتری بگیریم، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین خدمات از نظر فیزیکی و اعتباری به بهزیستی از سوی خیرین و مؤسسات خیریه ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه هر ماه حدود 4 میلیارد تومان برای جامعه هدف بهزیستی هزینه می‌شود، یک میلیارد تومان از این هزینه‌ها به مرکز نگهداری معلولان اختصاص دارد و مابقی آن نیز به صورت مستمری به حساب مددجویان واریز می‌شود.

وی اعتبار بهزیستی در استان قم را حدود 50 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این اعتبار در طول سال باید برای جامعه هدف هزینه شود ولی میزان اعتبار موجود نمی‌تواند پاسخگوی نیازها و مشکلات مددجویان باشد.

سلیقه با تاکید براینکه بسیاری از مشکلات مددجویان با کمک خیرین برطرف می‌شود، گفت: خیرین در ارائه خدمات بهزیستی به جامعه هدف، نقش بسیار موثری دارند.

وی با اشاره به واریز حق پرستاری به حساب معلولان ضایعه نخاعی که زیر پوشش بهزیستی هستند، بیان کرد: مبلغ 150 تا 200 هزار تومان ماهانه به حساب معلولان واریز می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید براینکه معلولان زیر پوشش بهزیستی ماهانه مبلغ 53 تا 100 هزار تومان بر اساس حوزه خانوار مستمری دریافت می‌کنند، عنوان کرد: این مبلغ جوابگوی نیازهای معلولان نیست و برای افزایش این مبلغ نیازمند مصوبه مجلس و تأمین اعتبار هستیم که براساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان بهزیستی مقرر شده است این مبلغ در سال 96 افزایش پیدا کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
من معلول ضایعه نخاعی هستم چرا حق پرستاری من واریز نمیشه لطفا پیگیری کنین با تشکر
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سلام چرا حق پرستاری آ ذر ودی ماه واریز نشده
Sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
چرا حق پرستاری دی و بهمن واریز نشده
Sara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
این چ بدبختیه ی ماه پول میدن سه ماه نمیدن.کسی نیس صدای مارو ب گوش مسئولان برسونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
سلام میگفتین هر ما حق پرستاری واریز میشه چرا دروغ میگین من خودم هفت ماه ندیدم کاش بچه شما هم مثله ما بود اون وقت درک میکردین چی میگیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار