در 9 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت
مديرعامل سازمان بهشت معصومه شهرداري قم گفت: ۴ هزار و ۵۹۶ متوفي در ۹ ماهه نخست امسال به ثبت رسيده كه در مقايسه با سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۳۶۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶ 15 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عبدالحمید وکیلی با اشاره به عملکرد فنی و اجرایی سازمان آرامستان بهشت معصومه در ۹ ماهه نخست امسال، اظهار کرد: ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای مبلمان شهری اختصاص پیدا کرده که پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: علمیات احداث سردرب ورودی سازمان از سمت اتوبان قم به تهران با اعتبار ۳ میلیارد ریال شروع شده است.

وکیلی با اشاره به دیگر امور انجام شده در این سازمان، گفت: راه‌اندازی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه از دیگر اقداماتی محسوب می‌شود که روزانه در تأمین ۱۵ هزار لیتر آب برای استفاده در فضای سبز کارایی دارد.

وی با اشاره به عملکرد اداره متوفیات سازمان، گفت:‌ تعداد ۴ هزار و ۵۹۶ متوفی در ۹ ماهه نخست سال جاری به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته که ۴ هزار و ۳۲۶ متوفی بوده، ۶ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد:‌ ۷ هزار و ۹۶۴ مأموریت از سوی آمبولانس‌های سازمان انجام شده و ۳ هزار و ۴۹۸ متوفی تغسیل شده‌اند.

وکیلی یادآور شد: آمار متوفیان شامل ۲ هزار و ۷۲۶ نفر مرد، هزار و ۸۷۰ نفر زن و ۱۵۳ نفر نوزاد بوده است، بیماری‌های قلبی عروقی با ۲۸.۵ درصد بیشترین علت فوت و بیماری‌های خونی با ۰.۴ درصد کمترین علت فوت بوده است.

وی با اشاره به تفکیک متوفیان ورودی و ثبت شده در سازمان آرامستان‌ها، گفت: ۳۹ درصد متوفیان بومی مدفون در بهشت معصومه، هشت درصد متوفیان شهرستانی مدفون در بهشت معصومه، ۲۹.۴ درصد متوفیان بومی مدفون در آرامستان‌های سطح شهر و ۶.۸ درصد متوفیان شهرستانی مدفون در آرامستان‌های سطح شهر بوده است.

مدیرعامل سازمان بهشت معصومه شهرداری قم خاطرنشان کرد: ۱۵.۵ درصد ورود متوفی از شهرستان‌ها به شهر قم و ۱۶.۸ درصد خروج متوفی از شهر قم صورت گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار