رئیس کمیسیون خدمات هیئت امنای کانون کارآفرینان برتر استان با تأکید بر اینکه توقف گردشگران در قم کمتر از ۱ روز است گفت: اسکان مهم‌ترین دغدغه ۸۱ درصد گردشگران در قم است.
کد خبر: ۳۳۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸ 06 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمدرضا دخانچی در سومین جلسه کانون کارآفرینان برتر استان که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برندینگ شهری استان قم مقوله‌ای نوپا است اظهار داشت: صنعت گردشگری و میراث فرهنگی از درآمدزاترین صنایع در کشورهای توسعه یافته است که این مسئله چند سال اخیر در استان قم نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون هیئت امنای کانون کارآفرینان برتر استان قم با اشاره به مطالعات پژوهشی صورت گرفته در حوزه گردشگری در استان افزود: 90 درصد مسافران و زائران حرم مطهر و مسجد جمکران را اماکن گردشگری قم می‌دانند، اسکان مهم‌ترین دغدغه 81 درصد گردشگران در  قم است.

وی با بیان اینکه از هر 15 نفر در دنیا یک نفر در گردشگری فعال است تصریح کرد: به ازای ورود هر گردشگر 3 نفر فرصت ایجاد می‌شود که این مشاغل عبارتند از فروش سوغات، بازدید از مکان‌های تاریخی و تفریحی، هتل‌داری و مهمان‌خانه، حمل‌ونقل، خوراک و سوخت، بهره‌برداری از معابر و معرفی صنایع استان و جذب سرمایه‌گذار.

دخانچی با اشاره به اینکه تعداد زائر در طول سال در مشهد 27 میلیون نفر و در قم 20 میلیون نفر است ادامه داد: هتل 5 ستاره در قم نداریم در واقع نبود یا کمبود فضای اسکان  در قم دلیل ماندگاری کم زائران و مسافران است.

وی با تأکید بر اینکه توقف گردشگران در قم کمتر از 1 روز است تصریح کرد: معرفی جذابیت‌های قم از طریق مهم‌ترین ظرفیت‌های قم، طراحی گردشگری مجازی برای معرفی جاذبه‌ها قم و ثبت ظرفیت‌های استان قم در یونسکو از مهم‌ترین راهکارهای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان قم است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار