معاون امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی سازمان مدیریت برنامه و بودجه:
معاون امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی سازمان مدیریت برنامه و بودجه گفت: باید مشکلات زیارت در کشور را به همراه ظرفیت‎های بالفعل و بالقوه عرصه زیارت بررسی کنیم و برنامه ای جامع برای زیارت تدوین کنیم.
کد خبر: ۳۱۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 20 October 2016
به گزارش تابناک قم، سعید وکیلی پیش از ظهر امروز در در نخستین نشست کمیته زیارت که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد در مورد اهمیت زیارت به لحاظ فرهنگی عنوان کرد:زیارت یک عرصه فرهنگی است که تاثیرات عمیقی در عرصه اجتماعی و اقتصادی دارا است که اگر به این عرصه توجه جدی داشته باشیم می‎توانیم از این ظرفیت در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز استفاده کنیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه اظهارکرد: امروزه به ظاهر یک خلا قانونی در عرصه زیارت وجود دارد که باید با همفکری و تلاش جمعی این خلاهای قانونی را به خوبی پر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این خلا قانونی را پرکنیم باید متن قانونی را مورد توجه قرار دهیم این خلا قانونی لزوما نباید در برنامه ششم حل شود بلکه باید به دنبال یک متن قانونی قوی و همه جانبه باشیم ضمن اینکه از ظرفیت‎های مختلف چون حوزه نیز استفاده کنیم.

وکیلی بیان کرد:در این زمینه باید مشکلات زیارت در کشور را به همراه ظرفیت‎های بالفعل و بالقوه عرصه زیارت بررسی کنیم و برنامه ای جامع برای زیارت تدوین کنیم.

وی عنوان کرد: در عرصه زیارت ردیف بودجه قانونی در بودجه سنواتی وجود دارد و اینکه این طرح‎ها حمایت قانونی نشده است سخن دقیقی نیست زیرا بسیاری از طرح‎های عمرانی از جمله بزرگراه حرم تا حرم جزو همین بودجه‎های تخصصی یافته بود.

معاون سازمان برنامه و بودجه بیان کرد:یکی از مسایلی که خوشبختانه در کشور ما در عرصه زیارت رعایت می‎شود، مقوله امنیت زائران است که با توجه به اتفاقاتی که برای زائران در کشورهایی چون عربستان رخ می‎دهد باید قدر این همه امنیت را دانست.

وی گفت:همچنین با استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت آن ها نیز می توان در این مسیر گام برداشت علاوه بر اینکه نیازمند برنامه های راهبردی طولانی مدت و تحقق راهکارهای عملیاتی نیز می باشیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار