آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: وظیفه رسانه های گروهی یا نوشتاری این است که صادقانه سخن بگویند تا جامعه را مضطرب و ملتهب نکنند.
کد خبر: ۳۱۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 19 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل ازبنیاد وحیانی علوم اسرا، این مرجع تقلید در جلسه درس تفسیر با اشاره به آیه ششم سوره مبارکه حجرات بیان داشت: هم رسانه ها موظف اند راست بگویند و هم مردم موظف اند آگاهانه بپذیرند، نه اینکه هر کسی هر چیزی را شنید باور کند.

وی با اشاره به توضیح حدیث شریفی از امام جواد(ع) خاطرنشان کرد:ایشان فرمودند: مواظب باشید، هر کس حرف رسانه ها یا سخنرانی را شنید و به آن عمل کرد در حقیقت دارد او را عبادت می کند؛ همچنین فرمود: هر کس به گزارش یک گزارشگری اعتماد کرد و حرف او را گوش داد، دارد او را عبادت می کند؛ اگر او از خدا و پیغمبر(ص) و حرف راست می گوید این شنونده « فَقَدْ عَبَدَ الله»، اگر دروغ و خلاف حق می گوید «فَقَدْ عَبَدَ إِبْلیسَ».

آیت الله جوادی آملی با اشاره به نقش رسانه ها در تامین امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه اذعان داشت: آیه و روایت نورانی راه امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه را مشخص کرده است که هم ما راست بگوییم و هم راست را بپذیریم.

وی ادامه داد: اگر جامعه ای بر خلاف علم حرکت کند گرفتار ندامت می شود، لذا ما هم موظف هستیم راست بگوییم و هم موظف هستیم که تحقیق کنیم که این خبر و مطلب که به ما رسیده است راست است یا راست نیست در نتیجه تصدیق و تکذیب ما باید محققانه باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار