قم شاه راه مواصلاتی 17 استان است اما ظرفیت های بیمارستانی و درمانی در قم نمی تواند پاسخگوی این نقش حساس باشد و اگر حادثه ای رخ دهد با این امکانات کم بیمارستانی در قم تبدیل به یک فاجعه خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، منطقه نیروگاه قم یکی از پرجمعیت ترین و متراکم ترین محله های شهر مقدس قم است تا جایی که می توان به جرات گفت مرکز تصمیمات سیاسی گرفته شده در زمان انتخابات است و رای مردم نیروگاه نقش کلیدی  در زمان انتخابات دارد به همین منظور درموسوم انتخابات همواره کاندیداها با حضور در محله ها و مساجد نیروگاه به منظور رای آوری وعده وعید های زیادی به مردم می دهند.

یکی از وعده هایی که سالهاست به مردم منطقه نیروگاه داده می شود،  وعده اتمام بیمارستان شهدای نیروگاه است که با توجه به جمعیت مردم در این منطقه نیاز ضروری به حساب می اید.

بیمارستان شهدای نیروگاه یکی از پروژه هایی درمانی در قم  است که مردم این منطقه سالهاست چشم انتظار افتتاح آن هستند.

علی اصغر اکرمی معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم فروردین سال 94در خصوص افتتاح بیمارستان شهدای نیروگاه گفته بود: طبق برنامه ریزی انجام شده، بیمارستان نیروگاه در سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد، اگر بتوانیم بودجه‌ها را تامین کنیم ان‌شاالله تا پایان سال ۹۴ این بیمارستان را نیز به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان بهره‌بردار تحویل می‌دهیم.

این در حالی است که بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی110 تختخوابی نیروگاه قم هفت طبقه به متراژ 15 هزار و 134 مترمربع همچنان درحال ساخت است و نمی توان به افتتاح آن در سال 95 خوشبین بود.

یکی دیگر از پروژه های درمانی در قم بیمارستان فرقانی در محله شهید دل آذر قم است 14 سال از آغاز عملیات ساخت بیمارستان فرقانی می گذرد، اما به دلایل گوناگون پیشرفت آن با کندی انجام شد که در سال 93 با پیگیری های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قم، پیمانکار با انعقاد قرارداد به روز شده کارش را آغاز کرد و در حال حاضر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فرقانی با 350 تخت در 9 طبقه به متراژ 24 هزار مترمربع در حال ساخت است.

ابان سال 93ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم اظهار داشت: بیمارستان فرقانی در قم بعد از سیزده سال در نیمه اول سال 94 بهره برداری می‌شود و مورد استفاده همشهریان قرار می‌گیرد.

همچنین فروردین سال94 علی اصغر اکرمی معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: تلاش داریم در هفته دولت بیمارستان فرقانی را افتتاح کنیم، ولی اگر این امر میسر نشد نهایتا تا پایان شهریورماه جاری این پروژه را به اتمام می رسانیم چون اضافه شدن هرچه زودتر بیمارستان فرقانی به چرخه خدمات درمانی استان بسیاری از مشکلات درمانی قم را برطرف خواهد کرد.

اما بیش از یکسال از وعده داده شده می گذرد اما بیمارستان فرقانی هنوز افتتاح نشده است و با نزدیک شدن به انتخابات پیش رو شاید یکی از وعده ها برای شهر مقدس قم برای جمع آوری رای افتتاح بیمارستان فرقانی و شهدای نیروگاه باشد.

قم شاه راه مواصلاتی 17 استان است اما ظرفیت های بیمارستانی و درمانی در قم نمی تواند پاسخگوی این نقش حساس باشد و اگر حادثه ای رخ دهد با این امکانات کم بیمارستانی در قم تبدیل به یک فاجعه خواهد شد.

در اخرین اظهار نظرعلیرضا مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امیدواریم بیمارستان فرقانی در آبان‌ماه افتتاح شود، قرار بود این بیمارستان هم‌زمان با عید غدیر به بهره‌برداری برسد؛ اما متأسفانه به دلیل برخی نا‌هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های استانی و شهرداری بهره‌برداری از این پروژه به تأخیر افتاد.

منبع: ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار