مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: فرهنگ سازی و آموزش زوجین چه قبل و یا بعد از ازدواج منجر به کاهش طلاق می شود.
کد خبر: ۳۱۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، عطاء الدین قاسمی با اشاره به اهمیت کاهش آمار طلاق در جامعه عنوان کرد: طلاق یکی از آسیب های جدی است که باید در جهت کاهش آن در جامعه گامی اساسی برداشت.

وی افزود: پیشگیری همیشه بر درمان مقدم است بهترین راهکار برای کاهش طلاق، توجه به مولفه های مهم در انتخاب همسر در جوانان است اگر زوجین هر یک مهارت های لازم برای انتخاب همسر و حفظ زندگی زناشویی داشته باشند دیگر کانون خانواده با طلاق و جدایی از هم گسسته نمی شود.

وی تصریح کرد: آموزش دختران و پسران پیش از ازدواج، ارتقای سطح بینش آن ها از اهداف متعالی زندگی و پایبندی به ارزش های دینی و اخلاقی و مشورت گرفتن در امور برای رفع مشکلات از جمله این مهارت ها است.

قاسمی اظهار کرد: نهادینه کردن ارزش ها در خانواده جایگاه مهمی در کاهش طلاق دارد وقتی زندگی زوجین دستخوش بی توجهی به ارزش های اخلاقی و دینی می شود دیگر تعهدی برای حفظ پیوند باقی نمی ماند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از معضلات همچون اعتیاد و حاشیه نشینی نیز می تواند کانون خانواده ها را تهدید کند و منجر به طلاق گردد در این باره باید مسئولان جهت درمان اعتیاد در جوانان و یا رفع مشکلات موجود در حاشیه نشینی و مدیریت بر نواحی حاشیه ای در راستای کاهش آمار طلاق تلاش کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم بیان کرد: جهت درمان اعتیاد به منظور جلوگیری از بروز طلاق، حمایت دستگاههای اجرایی و قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیز ضرورت دارد.

قاسمی افزود: یکی از آسیب های جدی که موجب افزایش بدبینی میان اعضای خانواده و حتی منجر به طلاق می شود فضای مجازی است شبکه هایی که ناهنجاری های اجتماعی را توسعه می بخشد و گاهی ارزشهای اخلاقی را به دست فراموشی می سپارد.

وی گفت: فضای مجازی نیز یک فرصت برای رشد و پویایی محسوب می شود و هم می تواند ابزاری خطرناک در ایجاد بحران گردد اگر این فضای مجازی به خوبی مدیریت شود می توان از آسیب هایی که خانواده را تهدید می کند ممانعت نمود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار