رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم تاکید کرد
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: رویه شورا و شهرداری از ابتدا بر این بوده که همکاری سازنده با دانشگاه علوم پزشکی داشته و از آن‌ها برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی حمایت کند.
کد خبر: ۳۱۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 17 October 2016
به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان یکشنبه شب در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به ضرورت توسعه پایگاه‌های اورژانس در شهر اظهار کرد: رویه شورا و شهرداری از ابتدا بر این بوده که همکاری سازنده با دانشگاه علوم پزشکی داشته و از آن‌ها برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی حمایت کند.

وی با اشاره به نیاز استان به احداث پایگاه‌های اورژانس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه‌های اورژانس در شهر پراکنش خوبی ندارند و باید زمینه‌ای ایجاد شود تا ایستگاه‌های اورژانس شهری توسعه پیدا کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری قم جزئیات مورد نیاز برای احداث ایستگاه‌های اورژانس را مورد توجه قرار داد و با اشاره به زمین پیشنهاد شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای احداث ایستگاه اورژانس در بلوار پیامبر اعظم گفت: براساس استانداردهایی که برای احداث ایستگاه اورژانس مشخص شده و حداقل و حداکثرهایی که وجود دارد فضای پیشنهاد شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بسیار زیاد است و باید کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر هزینه‌هایی که شهرداری بابت تملک و تکمیل بلوار پیامبر اعظم کرده است، افزود: اینکه هزار و 200 مترمربع زمین معطل این کار بشود توجیه ندارد در صورتی که می‌توان فضای جایگزینی با هزینه‌ای بسیار کمتر پیشنهاد کرد.

ذاکریان با اشاره به خدمات شهرداری در ایام مختلف سال خاطرنشان کرد: بلوار پیامبر اعظم یکی از محورهای زیارتی قم خواهد بود و در آینده محور خدمات رسانی هم می‌شود و نیاز است فضایی برای استقرار شهرداری نیز در این محور پیش بینی شود تا نیروهای شهرداری در ایام مختلف در مکان‌های موقت مستقر نشوند.

وی با بیان اینکه مسیرهای ویژه اتوبوس در اوقاتی که ترافیک به وجود می‌آید بسته می‌شود گفت: پلیس در این اوقات خیابان را بسته و مسیرهای اتوبوس‌ها بسیار اضافه می‌شود که هزینه و زمان زیادی برای شهر به بار دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر رفع محدودیت تردد اتوبوس‌ها در خط ویژه خاطرنشان کرد: هیچ گاه نباید محدودیتی برای تردد خودروهای حمل و نقل عمومی باشد و تردد آن‌ها با ممنوعیت مواجه شود.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب طرح رفع محدودیت حمل و نقل عمومی زمینه تصویب آن نیز در شورای ترافیک فراهم خواهد شد گفت: صفائیه یکی از خیابان‌های پرتردد شهر است اما هر روز مسیر خط ویژه برای تردد حمل و نقل عمومی بسته شده و این جفایی در حق حمل و نقل عمومی و به نفع حمل و نقل شخصی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار