همزمان با 12 محرم تجمع بزرگ رهروان زینبی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۹ 15 October 2016
به گزارش تابناک قم، عصرروز 12 محرم تجمع بزرگ بانوان رهرو زینبی در جوار امامزداه علی بن جعفر(ع) در قم برگزار شد، بانوان قمی با طنین لبیک یا زینب بر ادامه راه سیدالشهدا و حضرت زینب (س) تاکید کردند، حضور همسران و مادران شهدای مدافع حرم در این مراسم نیز جلوه ویژه ای رقم زد.

یکی از تجمع کنندگان اظهار داشت: تجمع رهروان زینبی همصدایی بانوان قمی است که نشان دهند که زنان قمی زینب گونه هستند و با الگو گیری از حضرت زینب(س) که با وجود همه مصائب و سختی ها حجاب و عفت خود را حفظ کردند و در برابر ظلم ایستادگی کردند  یک زن مسلمان هم با حجاب می تواند در جامعه حضور موثر داشته باشد.

وی گفت: حجاب مانع حضور زن در جامعه نیست حضرت زینب(س) با سخنرانی های کوبنده ای که داشتند عزت و مقام یک زن را به نمایش گذاشتند و مقابل ظلم ایستادگی کردند.

این بانوی قمی افزود: با توجه به هجمه های فرهنگی که از طرف بیگانگان صورت می گیرد یک بانوی مسلمان رهرو حضرت زینب(س) با حضور در این تجمع ها می توانند نقشه دشمن را نقشه برآب کنند.

همچنین همسر یکی از مدافعان حرم که در حال حاضر در سوریه در حال دفاع از حرم حضرت زینب(س) اظهار داشت: یک بانو برای اینکه نشان دهد هم صدا و رهرو حضرت زینب(س) با حجابی که نشات گفته از ایمان است می تواند این مسئله را ثابت کند عفت یک زن پایه های اصلی یک خانواده است.

وی بیان داشت: مسئله حجاب و رفتار زینب  گونه باید از کودکی و در خانواده و سپس در مدرسه و جامعه به بانوان آموزش داده شود نمی توان مسئله حجاب را در کودکی رها کرد و توقع داشت وقتی دختر خانمی به سن جوانی رسید حجاب را رعایت کند مسئله عفت و حجاب یک زن از کودکی باید نهادینه شود و نشان دادن الگوهایی مانند حضرت زینب(س) یکی از راه های نهادینه کردن مسئله حجاب در جامعه است.



منبع: ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار