شور و نوای حسینی عزاداران در حرم حضرت معصومه(س)
عزاداران حسینی در شهر مقدس قم، در روز عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا(ع) و 72 تن از یاران باوفایش با برگزاری آیین های مختلف عزاداری، بر سر و سینه زنان به سوگ نشسته اند.
کد خبر: ۳۱۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 12 October 2016
به گزارش تابناک قم، در دهمین روز از ماه محرم، شهر مقدس قم، همگام با دیگر شهرهای ایران اسلامی غرق در عزا و ماتم شد و مردم انقلابی و ولایت‌مدار این شهر در سوگ شهادت سیدالشهداء و یارانش اشک ماتم ریختند.

بر اساس این گزارش، اقشار مختلف مردم در کنار علماء، روحانیت و مسوولان در جای جای قم، مراسم و آئین عزاداری عاشورای حسینی را با شکوه خاصی برگزار می‌کنند و در نوحه‌های خود مظلومیت، شجاعت، ایثار، فداکاری و آزادگی سیدالشهداء را بیان می‌کنند.

گفتنی است مردم سوگوار و عزادار شهر مقدس قم در سالروز عاشورای حسینی به صورت سیاهپوش در قالب هیأت‌ها و دسته‌جات عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی از صبح امروز در خیابان‌های این شهر منتهی به حرم کریمه اهل بیت(ع) حرکت کرده و با حضور در این مکان مقدس این مصیبت بزرگ را به حضرت معصومه(س) و حضرت ولیعصر(عج) تسلیت گفتند

همچنین ایستگاه‌های صلواتی متعددی در مسیر سوگواران و عزاداران به پذیرائی از عاشقان سیدالشهداء می‌پردازند.

لازم به ذکر است طبق سال‌های گذشته، نماز ظهر و عصر عاشورای حسینی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، صحن‌های حرم و خیابان‌های منتهی به این مکان مقدس اقامه خواهد شد.

همچنین در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما نیز مراسم عزاداری و سوگواری روز عاشوراء با حضور روحانیان، مسئولان و اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

گفتنی است در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم سوگواری عاشورای حسینی با حضور طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است و مداحان به مدیحه سرائی و نوحه‌خوانی پرداخته و سخنرانان، مناقب و فضائل سیدالشهداء و ابعاد مختلف حادثه عاشورا را تبیین کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار