6 تن بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در استان قم مسموم و دچار کاهش سطح هوشیاری شدند. در مسمومیت با گاز خطرناک مونوکسیدکربن قصور انسانی در استفاده از نوع وسایل برای تولید گرما و دقت در کنترل اینگونه وسایل اهمیت بالایی دارد.
کد خبر: ۳۰۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 02 October 2016
به گزارش تابناک قم، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: با شروع نخستین موج سرما، استفاده نادرست از وسایل گرمایشی توسط خانواده‌ای در خلجستان موجب مسمومیت 6 نفر شد.

محمدرضا حسنی گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه به مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم، نیروهای اورژانس به سرعت به همراه دو دستگاه آمبولانس در محل وقوع حادثه حاضر شدند.

وی اضافه کرد: پس از انجام اقدامات درمانی اولیه توسط نیروهای اورژانس قم در راستای درمان آسیب دیدگان حادثه، مصدومان برای دریافت سایر خدمات درمانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

حسنی اضافه کرد: در مسمومیت با گاز خطرناک مونوکسیدکربن قصور انسانی در استفاده از نوع وسایل برای تولید گرما و دقت در کنترل اینگونه وسایل اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: سردرد، تهوع، استفراغ، گیجی و خواب آلودگی، کاهش سطح هوشیاری و تنفس مشکل از جمله علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.

وی تاکید کرد: نخستین و مهم ترین اقدام در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی، رساندن اکسیژن(هوای تازه) به مصدوم و تماس با اورژانس 115 است که باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار