خانمی که به دلیل بیماری فشار خون دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد. حادثه تصادف در جاده کوه سفید قم سه کشته برجای گذاشت.
کد خبر: ۲۷۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 17 August 2016
به گزارش تابناک قم، خانمی که به دلیل بیماری فشار خون دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

مسئول شناسایی  اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: به دلیل بی اطلاعی خانواده ها تعداد زیادی از  بیمار مرگ مغزی در قم، این بیماران فوت می کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی رسند. 

وی افزود: مرگ مغزی این بیمار در ابتدا توسط تیم بررسی کننده دانشگاه علوم پزشکی قم تایید شد و با رضایت خانواده، وی به بیمارستان شریعتی تهران جهت پیوند اعضا منتقل شد.

صمدی ادامه داد: اعضای بدن از جمله قلب، کبد، ریه، کلیه و روده این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

16 بیمار مرگ مغزی سال گذشته اعضای خود را اهدا کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهدای اعضای 16 بیمار مرگ مغزی در سال گذشته گفت: فرهنگ سازی در زمینه اهدای عضو امر بسیار مهمی است که در حال پیگیری است و باید این کار را روز به روز گسترش دهیم.

محمدرضا مظفری با اشاره به اهدا اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در قم گفت: این بیمار سومین، بیمار مرگ مغزی بود که روز گذشته به تهران منتقل شده و اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی گفت: طی سال 93 توانستیم 9 بیمار مرگ مغزی را پیوند اعضا کنیم که سال گذشته این آمار به 16 نفر رسید و امیدواریم بتوانیم با فرهنگ سازی گسترده شاهد گسترش این امر در کشور باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در کشور ما بین 6 تا 8 هزار مرگ مغزی رخ می‌دهد که از این تعداد 5 هزار نفر می‌توانند اعضای خود را اهدا کنند ولی شاهد اهدای عضو 700 بیمار هستیم.

مظفری با تاکید بر فرهنگ سازی در موضوع اهدای عضو گفت: در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم باید انجام شود که اقداماتی نیز صورت گرفته است.

وی گفت: در راستای فرهنگ سازی هماهنگی با سازمان‌های بیمه‌گر انجام شده که هزینه‌های پیوند پرداخت شود و از سوی دیگر در رسانه‌ها نیز این اقدامات مد نظر بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کسانی که می‌خواهند جزو اهداکنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به سایت www.muq.ac.ir در بخش «ثبت نام از متقاضیان اهدا عضو پس ازمرگ» ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدا عضو را دریافت کنند.

مظفری گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر در سطح کشور در لیست انتظار برای دریافت عضو هستند که با فرهنگ سازی و مشارکت در این زمینه می‌توان اقدامات گسترده‌ای انجام داد.

تصادف در جاده کوه سفید قم ۳ کشته برجای گذاشت

سرهنگ اردشیر جمشیدی راد از وقوع تصادف در جاده کوه سفید قم خبر داد و گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه سواری تاکسی و پیکان با یکدیگر تصادف فوتی رخ داد.

رئیس پلیس راه استان قم با بیان اینکه این تصادف در کیلومتر ۱۵ محور کوه سفید رخ داد، گفت: تاکسی به سمت قم در حرکت بوده و پیکان نیز در مسیر به سمت گرمسار در حال حرکت بوده است.

وی عنوان کرد: در این تصادف دو دستگاه خودرو رخ به رخ با یکدیگر برخورد کردند که موجب انحراف به چپ سواری پیکان شد و در نهایت سه نفر کشته شدند.

رئیس پلیس راه استان قم بابیان اینکه این حادثه سه مجروح نیز داشت، بیان کرد: کشته شدگان دو نفر آقا و یک خانم هستند و علت فوت نیز عدم بستن کمربند ایمنی در صندلی عقب بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار