رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مرحوم آیت الله مشکینی لحظه‌ای بیعت خود را نشکست و قاطعانه در حمایت از امام و رهبری و انقلاب ایستادگی کرد.
کد خبر: ۲۶۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 29 July 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی ظهر جمعه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله مشکینی خصوصیات و ویژگی‌های فراوانی داشت، اظهار داشت: ایشان مدرسی برجسته بود و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

وی گفت: هزاران شاگرد به صورت مستقم و غیر مستقیم توسط این عالم برجسته تربیت شدند و امروز ما در سراسر کشور ۹۰۰ امام جمعه داریم که اکثر آنان از شاگردان مرحوم آیت الله مشکینی هستند.

حجت الاسلام تقوی افزود: اکثر اعضایی که امروز در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند نیز در پای درس آیت الله مشکینی بودند و از محضر ایشان بهره بردند.

وی با بیان اینکه آیت الله مشکینی به تدریس طلاب علاقمند و در این زمینه حساسیت خاصی داشت، افزود: این استاد حوزه هیچ‌گاه حاضر نبود وقت شاگردانش تلف شود و همراه بر نظم در تدریس و مباحثه تأکید داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: آیت الله مشکینی قبل از درس همواره مطالعه داشت و این روش مرسوم ایشان بود.

وی گفت: آیت الله مشکینی در ابتدای درس خود همیشه چند دقیقه‌ای را به بیان احادیث اهل بیت و نکات اخلاقی می‌پرداخت و معتقد بود که تعلیم و تربیت باید همراه هم باشد.

حجت الاسلام تقوی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید داشتند که باید از حضور آیت الله مشکینی در نهاد نماز جمعه بیشتر استفاده شود.

وی بیان داشت: آیت الله مشکینی اعتقاد راسخی به ولایت فقیه داشت و تا آخرین لحظات زندگی خود بر این اعتقاد استوار بود و حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانست و همواره از ولی فقیه حمایت می‌کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیت الله مشکینی از سال ۴۱ با امام راحل بیعت کرد و در طول سال‌های عمرش لحظه‌ای بیعت خود را نشکست و قاطعانه در حمایت از امام و رهبری و انقلاب ایستادگی کرد.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: ایشان از اولین پایه‌گذاران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود و در مسیر انقلاب سختی‌های بسیاری کشید و حتی آبروی خود را نیز در این مسیر مقدس قرار داد و هیچگاه لغزشی را از او ندیدیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار