مدیرکل کمیته امداد استان قم:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با انتقاد از افزایش جلوه‌های فرهنگی مبتذل در قم گفت: متأسفانه در قم شاهد بروز و افزایش جلوه‌های بدی از فرهنگ مبتذل در بخش‌های خصوصی، کوچه و خیابان‌ها هستیم که بسیار نگران‌کننده است.
کد خبر: ۲۶۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 27 July 2016
به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی ظهر امروز در بازدید نماینده مردم قم در مجلس از این اداره‌کل اظهار داشت: یکی از راهبردهای کمیته امداد استان افزایش اعتماد عمومی است، چون معتقدیم در کنار پاسخگویی به مراجعان و امانتداری در کمک‌های مردمی، باید در ایجاد اعتماد عمومی هم در تلاش باشیم.

وی افزایش 54 درصدی مشارکت‌های مردمی در 3 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را مدنظر قرارداد و گفت: در شرایط بد اقتصادی و رکود حاکم در جامعه استقبال خوبی در کمک‌رسانی به نیازمندان در قم صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی‌ای که در ماه مبارک رمضان امسال صورت گرفت بیش از 62 میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که در چند سال گذشته بی‌نظیر بود.

وی با انتقاد از عدم توزیع عادلانه منابع ملی کشور، تصریح کرد: متأسفانه منابع ملی و عدالت اجتماعی محقق نشده و مناطق محروم، تعریف خط فقر و نیازهای جامعه احصاء نشده است و منابع به سمت محرومیت‌زدایی سوق پیدا نکرده است.

جلالی نقش مسائل اقتصادی را در ایجاد آسیب‌های اجتماعی پررنگ دانست و افزود: این مشکلات سبب می‌شود آسیب‌های اجتماعی به سمت دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مانند کمیته امداد و بهزیستی سوق پیدا کند که با توجه به کمبود منابع پاسخگویی دشوار است.

وی به کوتاهی برخی دستگاه‌های اجرایی در قم اشاره کرد و گفت: مشاهده می‌شود در اجرای مصوبات مجلس برخی دستگاه‌های استان کوتاهی می‌کنند، مانند معافیت مددجویان کمیته امداد از هزینه‌های انشعابات آب، برق و گاز که متأسفانه اداره برق از این قانون تمکین نمی‌کند ولی شرکت‌های آب و گاز همکاری خوبی در این زمینه‌ دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم عنوان کرد: توانمندسازی و پشتوانه‌سازی در مباحث علمی بسیار حائز اهمیت است و کمیته امداد با راه‌اندازی کانون‌های دائم و موقت، حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان و دانشجویان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

وی آسیب‌های اجتماعی را یک بحران جدی برشمرد و افزود: متأسفانه در قم شاهد بروز و افزایش جلوه‌های بدی از فرهنگ مبتذل در بخش‌های خصوصی، کوچه و خیابان‌ها هستیم که بسیار نگران‌کننده است و اگر امروز از این روند غافل کنیم در آینده نمی‌توان آن را جبران کنیم.

جلالی به ادغام برخی قسمت‌های کمیته امدادهای مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: قرار است مدیریت شهرستان‌های تمام مراکز استان‌ها حذف شود و تمام اختیارات به ادارات تابعه واگذار شود یعنی در قم 7 اداره کمیته امداد به 5 اداره کاهش پیدا خواهد کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار