رئیس مرکز بهداشت استان قم خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: خارج کردن بیش از یک تن مواد غذایی غیر قابل مصرف از سطح عرضه و مصرف از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یکی از این اقدامات نظارتی بوده که در راستای گسترش سلامت و بهداشت استان قدم برداشته است.
کد خبر: ۲۴۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 17 June 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مرتضی آقاحسنی در خصوص اجرای طرح نظارت‌های بهداشتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در ماه مبارک رمضان گفت: معاونت بهداشت در ایام ماه مبارک رمضان نیز همانند دیگر ایام سال اقدام به نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع غذا کرده و نظارت‌های بهداشتی خود را تشدید کرده است.

وی عنوان کرد: خارج کردن بیش از یک تن مواد غذایی غیر قابل مصرف از سطح عرضه و مصرف از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یکی از این اقدامات نظارتی بوده که در راستای گسترش سلامت و بهداشت استان انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: از اول ماه مبارک رمضان تاکنون هزار و 191 کیلو انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف از سطح عرضه و مصرف خارج شد که از این مقدار، 385 کیلوگرم اختصاص به زولبیا و بامیه داشت.

آقاحسنی ادامه داد: با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی حساس 1400 بازرسی انجام شده است که 233 مورد از آن در قنادی‌ها و مراکز پخت و فروش آش و حلیم بوده که در همین راستا 77 مورد نمونه برداری به منظور آزمایش انجام شده است.

وی گفت: 6 اکیپ بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشت تا پاسی از شب در سطح شهر حضور داشته و اقدام به نظارت بر اغذیه فروشی‌ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی و برخورد قاطع با متخلفین می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 92 مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده، 12 مرکز ومتخلف به مراجع قضایی معرفی شده و پنج مرکز نیز تعطیل شده و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار