مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با تلاش صورت گرفته و همکاری بخش خصوصی، هدفگذاری ایجاد اشتغال در بخش صنعت قم طی سال گذشته به صورت صد در صد و حتی بیش از آن محقق شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ 08 April 2024

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی روز دوشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: در همین رابطه میزان تعهد ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، اشتغالزایی برای پنج هزار نفر بود که در جریان آخرین پایش صورت گرفته، مشخص شد بیش از این تعداد یعنی پنج‌هزار و ۱۷۱ مورد اشتغال در بخش‌های یاد شده ایجاد شده‌است.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی ما به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی تاکید کرد: صنعتگران استان که در سال ۱۴۰۲ در زمینه افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دادند، در سال جدید نیز بر اساس راهبرد و شعار تعیین شده حرکت خواهند کرد و به طور حتم با حمایت دستگاه‌های دولتی از فعالان این حوزه، ما شاهد جهش فعالیت‌های تولیدی در قم خواهیم بود.

گفتنی‌است امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار