مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان از فعالیت کتابخانه مرکزی قم تا ساعت ۱۴/۳۰ در روز طبیعت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 01 April 2023

به گزارش تابناک قم، مهدی توکلیان گفت و گو با این ستاد عنوان کرد: افزایش استقبال شهروندان قمی در بازه زمانی بازگشایی کتابخانه مرکزی قم تا همین روزهای نخستین بهار سال 1402 دلیل محکمی بر ایجاد نزدیکتر کردن ارتباط مراکز فرهنگی با شهروندان است که از طریق مراکز فرهنگی عمومی مانند کتابخانه قابل تحقق است و گسترش تعداد و ظرفيت مراکز و فضاهای فرهنگی عمومی از نیازهای شهروندان در زیست بوم مدرن شهری است.

وی ادامه داد: عضویت 1281 نفر در 18 روز فعالیت کتابخانه مرکزی قم نشان از میزان استقبال شهروندان به خدمات فرهنگی عمومی قابل دسترس و خدمت فرهنگی به شهروندان بدون محدودیت است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم گفت: توزيع عادلانه فضاها و فعاليتهاي فرهنگي در نظامي يکپارچه و مشاركتي و داراي استقلال و كارآيي در راستای عدالت فرهنگی از سیاست های فرهنگی دولت سیزدهم است که با گسترش فضاهای فرهنگی در حال تحقق است.

افتتاح کتابخانه مرکزی قم در راستای بهبود فضاهای اختصاص داده شده به فعاليتهای فرهنگی عمومی نقش مهمی را داشته است و با ایجاد دو سالن مطالعه با ظرفیت دویست و بیست نفر بر ظرفیت سالن های موجود مطالعه عمومی در پهنه مرکزی شهر افزوده است وتلاش نهاد کتابخانه های عمومی در جوابگویی درخواستهای فراوان در اين زمینه با توجه به رشد جمعیت ساکن و مهاجران است .

بهسازی و نوسازی کالبد فضاهای فرهنگی موجود در فضاهای فرهنگی شهر قم

توکلیان ادامه داد: اين امر نه تنها بر میزان استقبال شهروندان و گرويدن آنان به اين فضاها می افزاید بلكه امكان ارائه برخی خدمات متنوع فرهنگی و هنری را افزایش می بخشد

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم در پایان با توجه به استقبال مطلوب همشهریان از کتابخانه مرکزی قم در تعطیلات نوروزی خبر از فعالیت این کتابخانه در روز طبیعت تا ساعت ۱۴/۳۰ داد.

پایان پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار