مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم عنوان کرد: کتابخانه های عمومی می تواند بستر مناسبی در جهت عمومی‌سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی و آموزش کسب و کار های نوپا باشد.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 21 January 2023

به گزارش تابناک قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قطبی مدیر خانه خلاق و نوآوری اشراق و جمعی دست اندرکاران رویداد تانا (توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) که امروز یکم بهمن‌ماه برگزار شد، گفت: کتابخانه های عمومی می تواند بستر مناسبی در جهت عمومی‌سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی و آموزش کسب و کار های نوپا باشد و این زمینه سبب شده است تا فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) نیز رهنمود هایی را برای کتابخانه های عمومی در این خصوص منتشر کند که براساس همین رهنمود ها در ایران نیز دومین همایش بین‌المللی نهاد کتابخانه های عمومی با موضوع «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» به زودی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم از فرصت برگزاری رویداد تانا در جهت رفع نیاز های کتابخانه های عمومی استفاده کنیم و همچنین این رویداد نیز بتواند نقش خود را به عنوان حلقه اتصال بین مجموعه های اجتماعی، فرهنگی وآموزشی با مجموعه های علمی، پژوهشی و استارتاپی ایفا کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در ادامه تصریح کرد: کسب و کار های کوچک و نوپای استان به واسطه این طرح می توانند به عنوان واسطه هایی در رشد و توسعه فرهنگی استان نقش آفرینی کنند و نیاز هایی را که بر مبنای آینده پژوهی و بر اساس ایده ها شکل گرفته را عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قطبی، مدیر خانه خلاق و نوآوری اشراق نیز در این دیدار ضمن توضیح فرایند برگزاری رویداد تانا در استان قم گفت: موفقیت این رویداد و کسب اهداف آن در گرو استقبال دستگاه های اجرایی و اعلام و احصای نیاز های فناورانه آنهاست.

لازم به ذکر است، رویدادهای تانا (توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری استان‌ها) ابتکار ملی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که هدف از آن ایجاد فرصت برای رفع نیازهای اساسی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری و از طریق انتقال و تبادل فناوری با حمایت‌های ملی و استانی می‌باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار