رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی است و همواره از آن حمایت می‌کند که نمونه‌ای از آن در اجتماع بزرگ روز سه‌شنبه این هفته حوزویان در قم، قابل مشاهده بود.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 08 December 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار با شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همان طور که حوزه علمیه در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش اصلی را ایفا کرد، در ادامه حیات انقلاب نیز حوزویان همواره پای کار هستند و اجتماع روز سه‌شنبه یک چشمه از آن بود.

اجتماع بزرگ میثاق با ولایت، روز سه شنبه این هفته با حضور پرشور علما، فضلا، طلاب و قشرهای مختلف مردم در مدرسه‌ فیضیه قم برگزار شد.

وی با اشاره به این که حوزویان مبتنی بر رسالت خود و با نگاه به سیره معصومان(ع)‌ با تمام توان برای حفظ دین تلاش می‌کنند، افزود: امروز اساتید و طلبه‌های با انگیزه حوزه در پشتیبانی از انقلاب اسلامی ثابت قدم بوده و در مسیر حفظ ارزش‌های دینی و مقابله با توطئه‌های دشمن، در میدان حاضر هستند.

حسینی بوشهری گفت: دشمنان از همان زمان پیروزی انقلاب تاکنون همواره برای ما برنامه‌داشته‌اند اما مردم ما مقاوم بوده و همچنان محکم ایستاده‌اند، البته ما از این توطئه‌ها آسیب‌ دیده‌ایم اما به دشمن نیز آسیب‌های زیادی وارد شد و در رسیدن به نقشه شوم خود شکست خورد.

امام جمعه قم بیان داشت: دشمن امروز همه ظرفیت خود را به میدان آورده و گروه‌های مختلف همچون سلطنت طلب ها و تجزیه طلب ها را با هم یکدست کرده تا علیه انقلاب اسلامی اقدام کنند، اما در این توطئه نیز با هوشیاری مردم شکست خورد و انقلاب اسلامی همواره پایدار خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم مطالبه گری برای حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه،‌ افزود: اگر جامعه به سکوت کشیده شد و ساکت ماند و برای حفظ ارزش‌ها اقدامی صورت نگرفت، دشمن از همان مسیر وارد می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فریاد مطالبه گری در حفظ ارزش‌های دینی هیچگاه نباید از طرف حوزویان و اقشار مختلف مردم خاموش شود که در این راستا صدا و سیما نقش مهمی در انعکاس مطالبه‌ها در سطح جامعه برعهده دارد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت فضای مجازی، بیان داشت: وقتی که شرم و حیا در جامعه کم رنگ شود، همه چیز می‌رود،‌ چون این فرهنگ است که به سایر مسائل جهت می‌دهد، در مساله حجاب نباید اجازه داد جای هنجار با ناهنجار عوض شود، این موضوع مانند سدی است که اگر شکسته شد همه جا را آب می‌برد.

حسینی بوشهری همچنان با تسلیت ایام فاطمیه،‌ گفت: امیدوارم همه ما پیرو راه حضرت زهرا(س) باشیم که تا پای جان برای حفظ اسلام و دفاع از ولایت ایستاد.

وی در پایان تاکید کرد: از مجلس انقلابی انتظار داریم در خدمت به مردم از همه ظرفیت‌های در اختیار خود استفاده کند و نمایندگان پای صحبت‌های اقشار مختلف نشسته و با روی باز برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.

در این جلسه شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به بیان نکات مورد نظر خود پیرامون شرایط کنونی کشور و برنامه‌های مورد نظرشان برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم،‌ پرداختند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار