خطیب نماز جمعه قم با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شکاف و اختلاف در کشور گفت: دشمن آرزوی جدایی بین مردم با نظام و اسلام و ایران را به گور خواهد برد.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 03 December 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم، در ادامه سخنان خود نزدیکی به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و افزود: حضرت زهرا(س) اسوه انسان کامل در همه زمانها هستند که در تمام امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند.

وی ادامه داد: این بانوی گرامی همچنین الگوی زندگی مومنانه، شجاعت، صراحت و بصیرت هستند و ملت ایران با اتکا به چنین انسانهای وارسته ای آماده است بدون هراس از قدرت های جهانی به راه خود در آماده سازی زمینه های ظهور منجی عالم بشریت ادامه دهد.

وی با تاکید بر مقاومت مردم ایران در برابر تمام مشکلات، بیان داشت: مسوولان باید در خدمت به این مردم بی نظیر که همیشه حامی نظام و ارزش های دینی راستین بودند عزم راسخی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منویات مستمر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصادی که با سیاست خارجی سامان پیدا کند با چالش در سیاست خارجی نیز نابسامان می‌شود بنابراین دانشگاه ها، دانشجویان و مراکز علمی با اتکا به علوم دانش بنیان و به روز، به دنبال تقویت اقتصاد درون پایه باشند.

وی اهمیت مسأله عفاف و حجاب را نیز مورد توجه قرار داد و با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ زیست عفیفانه، نسبت به بهبود فرهنگ عمومی جامعه با مشارکت و حساسیت مردم در این عرصه تاکید کرد.

سعیدی همچنین یادآور شد: بروز رسانی و تقویت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی ساکنان پیرامون سواحل باید مورد اهتمام مسوولان باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با تمجید از سفرهای استانی دولت سیزدهم، ابراز داشت: مسوولان باید با روحیه جهادی به دنبال حل معضل تورم و بیکاری و تقویت ارزش پول ملی باشند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شاخه‌های مختلف تقوای الهی، بیان داشت: انسان های متقی از راه حلال کسب درآمد می کنند و از درآمد خود نیز حق و سهمی را برای نیازمندان لحاظ می کنند.

امام جمعه موقت قم با اشاره به جریان شناسی صدر اسلام در آیات سوره مبارکه توبه، گفت: یکی از ویژگی‌های منافقین در آیه ۵۹ سوره توبه عیب‌جویی و جسارت به پیامبر اسلام و قانع نبودن به غنائم جنگی یاد شده است.

سعیدی تصریح کرد: انسان مومن باید به آنچه که خداوند برای او صلاح دیده و روزی کرده راضی باشد چرا که انسان در نهایت به سوی خدا حرکت می‌کند و جزا و پاداش اصلی کارهای خیر در جهان آخرت است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم منافقین این است که معیار و مقیاس عدالت را در انتفاع شخصی خود می‌دانند که در جامعه کنونی ما نیز اختلاس گران و خسارت وارد کنندگان به اموال عمومی در زمره آنها هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار