کبیری پور شعار هفته بسیج را "بسیج خدمت گزار ملت ایران" معرفی کرد و گفت: ۳۶۰ هزار بسیجی در استان داریم که ۴۵ درصد آن بانوان هستند که این میزان به دلیل کمبود پایگاه بسیج خواهران است.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 20 November 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه هفته بسیج در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد، با بیان این که از ۲۹ آبان‌ماه تا ۵ آذر که روز تشکیل بسیج مستضعفین است به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده و در همین راستا برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: این هفته همایش بزرگ مربیان طرح صالحین و همچنین مربیان طرح شهید بهنام محمدی را با همکاری آموزش و پرورش را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این هفته جلسات تبیینی که مستمرا در حال انجام است به صورت پررنگ تر برای همه اقشار در مدارس، مساجد و دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کبیری پور افتتاحیه اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی، برگزاری مسابقات قرآنی بسیج با حضور گسترده نوجوانان و جوانان از طریق پایگاه ها و مساجد، برگزاری نشست سیاسی اعضای شبکه روشنگری، پویش سراسری حفظ سوره اعلاء را از دیگر برنامه های هفته بسیج عنوان کرد.

با اشاره به اردوهای جهادی در هفته بسیج بیان کرد: این امر به ویژه توسط گروه های جهادی پزشکی تحت تیم‌های شهید رهنمون با استقرار در بقاع متبرکه و محلات کم برخوردار انجام می شود و تا امروز چهار تیم علوم پزشکی جهت ارائه خدمات پزشکی اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: اردوی جهادی خدمت مومنانه توسط بسیج اصناف در امامزاده سید معصوم در زمینه با تعمیر لوازم خانگی و دیگر نیازها خانواده های محروم برگزار می شود.

کبیری پور با بیان این که تجلیل از گروه های جهادی به ویژه ۷۰ نفر از پزشکان پنجشنبه در دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد، افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدای علمی، کرسی‌های آزاد دانشجویی، حضور راویان برجسته و نخبه جهاد روایت گری در مساجد و مدارس و دانشگاه با همت بسیج پیشکسوتان، برگزاری میز خدمت توسط بسیج ادارات به ویژه در محله های حاشیه شهر، برنامه میقات صالحین که جمعه در مصلی پیش از نماز انجام خواهد شد از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

وی تأکید کرد: یکی از برنامه های محوری که امسال به دلیل حوادث اخیر بر آن تأکید شده تجمع اقتدار بسیجیان است که ۵ آذرماه در مصلی برگزار خواهد شد همچنین اجتماع خواهران بسیجی را ۳ آذرماه در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا از ساعت ۸ تا ۱۰ خواهیم داشت.

کبیری پور ادامه داد: بسیج قم توانسته در اجرای برخی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همچون ایجاد دفاتر مشاوره در سطح کشور سرآمد باشد و امروز ۷۰ خانه سبز در ۷۰ محله قم در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای و کمک به حل مشکلات مردم مشغول هستند و کارشناسان در این بخش توانسته‌اند با ارائه راهنمایی‌های مناسب از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، توزیع ۶۰۰ سری جهیزیه به نام شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی با پیوست فرهنگی در میدان جانبازان و امامزاده شاه سید علی، برگزاری پویش زیست عفیفانه تحت عنوان برنامه جواهرانه و میم مثل مادر، اکران فیلم های جشنواره عمار در ایستگاه های فرهنگی و مساجد، اجرای سرود و تئاتر خیابانی، افتتاح مراکز کار آفرینی بانوان در قالب طرح فدک با هدف ایجاد الگوی اشتغال مناسب، افتتاح بازارچه کرامت در محدوده پردیسان، افتتاح نمایشگاه تولیدات خانگی و صنایع دستی کارآفرینان بسیجی در مجتمع امام خمینی گلزار شهدا، تجلیل از بسیجیان نخبه فرهنگی، افتتاح پایگاه های بسیج خواهران، افتتاح طرح محیا تحت عنوان پایگاه تخصصی عفاف و حجاب ۳۰ آبان به صورت کشوری را از دیگر برنامه های هفته بسیج معرفی کرد.

کبیری پور با اشاره به این که شعار هفته بسیج "بسیج خدمت گزار ملت ایران" است، گفت: ۳۶۰ هزار بسیجی در استان داریم که ۴۵ درصد آن بانوان هستند که این میزان به دلیل کمبود پایگاه بسیج خواهران است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار