مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم گفت: در سال‌تحصیلی پیش‌رو، ۲ هزار و ۷۷۰ دانشجوی دختر و پسر در سه‌مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه پذیرش می‌شوند و در رشته‌های مختلف و متنوع دانشگاهی به تحصیل علم خواهند پرداخت.
کد خبر: ۱۰۶۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 22 September 2022

به گزارش تابناک قم، محمود محمودی بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه قم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مقطع تحصیلی کارشناسی یک‌هزار و ۵۵۰ دانشجو،‌ در مقطع کارشناسی ارشد یک‌هزار و ۱۰۰ دانشجو و در مقطع دکتری ۱۲۰ دانشجو است که این تعداد بر همین اساس جذب و به تحصیل علم در این دانشگاه که دانشگاه مادر استان قم است، مشغول می‌شوند.

وی با اشاره به این که تمامی روند ثبت‌نام دانشجویان در هر سه مقطع دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به‌صورت غیرحضوری و از طریق سیستم انجام می‌شود، افزود: آموزش‌ها در سال‌جاری به صورت صد درصد حضوری است و کلاس‌های درس با حضور استادان و دانشجویان به صورت منظم تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به متغییر بودن تعداد دانشجویان ورودی و خروجی دانشگاه در هر سال، می‌توان گفت به طور میانگین دانشگاه قم در هر سال تحصیلی پذیرای هشت هزار دانشجوی ایرانی و حدود سه‌ هزار و ۵۰۰ دانشجوی غیر ایرانی است.

محمودی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه دانشگاه قم در مباحث علمی گفت: این دانشگاه دارای هفت دانشکده فعال شامل دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی، حقوق، الهیات و معارف اسلامی، مدیریت و اقتصاد، ادبیات و علوم انسانی، پردیس و آموزش‌های الکترونیکی است که هر کدام از آن‌ها از بخش‌های متنوع علمی و آموزشی تشکیل شده‌است.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه قم تاکید کرد: در این دانشگاه، موضوع سیستمی کردن فرآیندهای آموزش طی چند سال گذشته پیگیری شده و اکنون همه کارها به‌صورت سیستمی انجام می‌شود، همچنین اقدام‌های مورد نیاز برای برگزاری حضوری کلاس‌ها انجام شده و دانشگاه قم آماده حضور دانشجویان است

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار