معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر قم می‌تواند کمک‌های مطلوبی در راستای رفع کمبود خوابگاه دانشجویی دراین استان داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 15 August 2022

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی‌زاده در جلسه بررسی مشکلات آموزشی دانشگاه‌ها  در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به اینکه در بحث خوابگاه دانشجویی با مشکلاتی مواجه هستیم، اظهار کرد: اگر تمام امکانات را بسیج کنیم حتی نمی‌توانیم یک سوم خوابگاه مورد نیاز دانشجویان را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه این موضوع آسیب‌های بسیاری برای قم و به ویژه برای دانشجویان دارد، عنوان کرد: در این جلسه در نظر داریم موانع و مشکلات موجود را در حد توان برطرف کنیم تا با آغاز سال تحصیلی با مشکل جدی‌ای روبرو نشویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با دانشگاه‌ها، مطرح کرد: اولویت اصلی ما باید رفع دغدغه‌های معظم له باشد.

وی با بیان اینکه یک شخص و یک مجموعه تاکنون برای خوابگاه دانشجویی وارد کار شده‌اند اما تاکنون موفقیت آمیز نبوده، خاطرنشان کرد: این شخص از سال ۹۱ زمین را دریافت کرده و تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌است که باید زمین مذکور پس گرفته شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین یک مجموعه نیز ۸۰ درصد مراحل تکمیل ۷۰۰ خوابگاه دانشجویی را انجام داده ولی بانک به علت بدهی مانع پیشرفت کار شده‌است.

وی با اشاره به اینکه اگر این دو مورد تکمیل شوند بسیاری از مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی استان برطرف خواهد شد، تصریح کرد: دانشجویان و به خصوص دانشجویان دختر باید مورد توجه باشند و باید نسبت به آن‌ها دغدغه‌مند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه استان قم ظرفیت خوبی در حوزه خیرین دارد، یادآور شد: پنج هزار متر زمین در شهر پردیسان برای خوابگاه دانشجویی وجود دارد که آمادگی تحویل آن به بخش خصوصی و خیرین را داریم.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه ساختمان‌هایی که در استان قم قابلیت خوابگاه شدن دارند نیز باید شناسایی شوند، تاکید کرد: اولویت نخست ما خوابگاه خواهران است.

ستان قم دارای تعداد ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی و ۶۶ هزار و ۱۲۸ نفر دانشجو است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار