تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه توزیع باید عادلانه باشد،گفت: وقتی چیزی کم است مشکل برای مردم ایجاد می‌شود ولی وقتی توزیع آن ناعادلانه باشد مشکل مضاعف خواهد شد بنابراین وقتی کالایی کمیاب عادلانه توزیع شود تحملش هم برای مردم آسان‌تر است.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 28 June 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از مسئولان دستگاه‌های استان قم، با اشاره به اینکه هر کاری باید مطابق با اصول و ضوابط انجام شود، بیان کرد: اسراف از مسائلی است که ربطی به تنگناها ندارد و نفس اسراف در اسلام حرام است اگرچه در زمان فراوانی باشد.

وی با بیان اینکه توزیع باید عادلانه باشد، گفت: وقتی چیزی کم است مشکل برای مردم ایجاد می‌شود ولی وقتی توزیع آن ناعادلانه باشد مشکل مضاعف خواهد شد بنابراین وقتی کالایی کمیاب عادلانه توزیع شود تحملش هم برای مردم آسان‌تر است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به کاهش بارندگی‌ها بر لزوم مصرف بهینه تأکید کرد و افزود: دعا برای افزایش بارندگی‌ها خوب است و حتما باید انجام شود ولی باید به لوازم دعا هم عمل و از اسراف پرهیز شود.

وی ادامه داد: در بحث تولید انرژی الکتریکی باید به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی نگاه جدی شود زیرا از همه جهت به نفع مردم است.

در ادامه این جلسه حمید دهنوی معاون برنامه ریزی توزیع برق استان قم با بیان اینکه ما ۶۰۳ هزار مشترک در استان قم داریم که از طریق هشت هزار ترانس، برق دریافت می‌کنند، افزود: میزان مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته‌است و امسال یک ماه زودتر به رکورد اوج مصرف سال گذشته رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما در سطح کشور با ناترازی تولید و مصرف انرژی روبرو هستیم، گفت: ما برنامه‌ریزی منظمی را انجام داده‌ایم تا کمترین خاموشی را به ویژه در بخش خانگی داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی توزیع برق استان قم با بیان اینکه ما در حال حاضر ۷۸ مگاوات از انرژی خورشیدی استفاده می‌کنیم، گفت: این میزان تقریبا معادل ۹ درصد مصرف استان قم است که به دنبال افزایش این نوع تولید برق هستیم.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد مشترکین ما خانگی هستند که ۳۷ درصد برق تولید شده را مصرف می‌کنند و در ایام اوج مصرف صرفه جویی در این بخش ضروری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار