استاندار قم بر ضرورت رسیدگی به ترک فعل های مدیران سابق در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 22 June 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی روز سه شنبه در جلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت، گفت: یکی از مشکلات نظام بازرسی استان قم این است که به موارد ترک فعل در حوزه راه و شهرسازی ورود پیدا نکرده و مسوولان سابق بدون اینکه پاسخگوی ترک فعل‌های خود باشند؛ کنار رفته اند.

وی با اشاره به مشکل بلاتکلیفی واحدهای مستقر در جاده قدیم قم-تهران بیان کرد:  اداره کل راه و شهرسازی با دقت نظر لازم نسبت به حل مشکل صدور اسناد این واحدها ورود کند.

شاهچراغی با بیان اینکه اولویت دولت در مباحث تجاری استفاده حداکثری از ظرفیت کشورهای همسایه است، گفت: مجموعه مدیریت استان برای بهبود فضای تجارت خارجی تجار و فعالان اقتصادی قم آمادگی دارد.

 استاندار قم با اشاره به مصوبه لغو معافیت حقوق و ورود ماشین آلات صنعتی اظهار داشت: مجموعه مدیریت استان برای تسهیل واردات این محصولات آمادگی هر گونه رایزنی و مکاتبه با مسوولان ملی و مدیران مربوطه را دارد.

شاهچراغی با اشاره به خط مشی جدید وزارت صمت در خصوص الزام خرید نقدی مواد اولیه بجای خرید اعتباری از شرکت های خارجی، گفت: در صورتی که این مصوبه مشکلی برای واحدهای تولیدی استان بخصوص در حوزه کفش ایجاد کرده باشد می توان با رایزنی و مکاتبات با مسوولان ملی نسبت به تغییراتی در نحوه اعمال آن اقدام کرد.

وی همچنین با اشاره به عدم اعمال ضریب محرومیت به شرکت های صنعتی قم، تاکید کرد: در این خصوص باید مکاتبات و رایزنی های مورد نیاز با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام بگیرد.

استاندار قم با اشاره به وضعیت شهرک تخصصی کفش، ابراز کرد: مجوزهای صادر شده در این اراضی ۹۶ هکتاری باید تا یک سال آینده اطلاعات دقیق و مشخصی از پیشرفت فیزیکی طرح های عمرانی خود ارائه دهند.

شاهچراغی با اشاره به مشکل برق و آب واگذار شده به شهرک های صنعتی گفت: لازم است تا بازنگری در خصوص برخی واگذاری های گذشته انجام بگیرد تا از ظرفیت های موجود بهترین استفاده ممکن صورت بگیرد.

استاندار قم مساله فرآیند صدور مجوزهای صنعتی و بررسی کارشناسی انرژی و مشکل تامین برق و آب را مورد توجه قرار داد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی قم بدون اینکه اطمینان صد در صدی از تامین زیرساخت های اولیه مانند برق و آب راکسب نکرده باشد، حق صدور مجوز صنعتی جدید و واگذاری زمین را ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار