مرجع تقلید شیعیان با اشاره به غربت ائمه بقیع و لزوم شناساندن آن بزرگواران گفت:با پای برهنه به زیارت بقیع بروید که آن‌جا عرش خداست. ملائکه‌ آسمان بال‌هایشان را فرش قدم‌هایتان می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 18 June 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین وحید خراسانی در دیدار اعضای بعثه گفت: این سفر یک سفر عادی نیست؛ سفر به خانه‌ی خداست و زائران و مسافران این سفر، ضیوف و مهمانان الله هستند.

آیت الله وحید خراسانی در ادامه با تاکید بر دقت در راهنمایی حجاج و بیان احکام حج، افزود: سعی کنید با حوصله و دقت پاسخ مردم را بدهید. از پاسخ و حل مشکلات حجاج خسته نشوید که کار شما همین است.

این مرجع تقلید با اشاره به خطبه امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه که «واختار من خلقه سمّاعا اجابوا الیه دعوته و صدقوا کلمته» (خداوند سبحان از میان انسان‌ها، شنوندگانی را برگزید که دعوت او را برای حج اجابت کنند و کلماتش را تصدیق کنند)، اظهار داشتآیت الله وحید خراسانی: شما به این سفر دعوت شده‌اید. به حجاج بگویید همت کنند و ثواب حج‌شان را به یکی از ائمه‌ی هدی علیهم السلام هدیه کنند. این اکسیر احمر است!

وی در ادامه با اشاره به غربت ائمه بقیع علیهم السلام و لزوم شناساندن آن بزرگواران به زائران مدینه خاطر نشان کرد: با پای برهنه به زیارت بقیع بروید که آن‌جا عرش خداست. ملائکه‌ی آسمان بال‌هایشان را فرش قدم‌هایتان می‌کنند.

آیت الله وحید خراسانی در پایان، همه‌ی حجاج را به کثرت دعا برای سلامتی و فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه و رفع گرفتاری از تمامی مردم توصیه کرده و گفت: به حجاج بگویید در این سفر، چه در مدینه، چه در خانه‌ی خدا و چه در صحرای عرفات، برای فرج و سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه زیاد دعا کنند. ان‌شاءالله شما و حجاج دیگر با دعای مستجاب و حج مقبول در صحت و سلامت بر می‌گردید.

خاطرنشان می‌شود: پیش از این دیدار گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و پیش روی بعثه، محضر ایشان ارائه گردید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار