رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: امکان بهره‌مندی بنگاه‌های تولیدی قم از تسهیلات تبصره ۱۸ در دو بخش تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش براساس قانون بودجه امسال، فراهم شده‌است.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ 23 January 2022

به گزارش تابناک قم، جواد ناطق، ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بــرای بهره‌مندی واحد‌ها و طرح‌های دارای اولویت استان از تسهیلات این ماده قانونی، گفت: بهره‌مندی از این تسهیلات در قالب ابلاغ دستورالعمل جزء یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور و تصویب و ابلاغ برنامه وزارت صمت، از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت می‌پذیرد.

ناطق گفت: دارا بودن جواز تاسیس برای متقاضیان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد، دارابودن یکی از مجوز‌های پروانه بهره‌برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات بازسازی و نوسازی، دارابودن یکی از مجوز‌های پروانه بهره‌برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش از شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان است.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صمت قم در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که به طور کلی دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

ناطق گفت: همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی خواهد بود؛ مدت زمان برای سرمایه در گردش یک سال و برای سرمایه ثابت (دوره مشارکت و تنفس حداکثر ۲ سال و برای دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال) و در مجموعحداکثر هفت سال است.

او گفت: این تسهیلات فراگیر بوده و برای واحد‌های تولیدی خرد، متوسط و بزرگ، دانش بنیان و صنایع تولیدی پیشران (واحد‌های تولیدی با بیشترین پیوند با سایر واحد‌های تولیدی) و اصناف تولیدی قابل استفاده است.

ناطق گفت: با توجه به پیاده سازی و عملیاتی شدن فرآیند مربوطه در سامانه بهین یاب به نشانی www.behinyab.ir با عنوان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال سال ۱۴۰۰، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت درخواست و پیگیری اقدام‌های لازم از طریق کارشناسان سازمان، از مزایای این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تا زمان انتشار این خبر بانک‌های توسعه تعاون وصنعت معدن به عنوان بانک‌های عامل این طرح معرفی شده‌است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار