مدیر عامل مرکز نوآوری و فناوری اشراق، ضمن تشریح رویداد ملی ایده پردازی و ظرفیت شناسی کاریزمن تاکید کرد: همه کسانی که قدرت ایده‌پردازی در منظومه فعالیت‌های فرهنگی، یا طرح آماده‌ای برای فعالیت فرهنگ دارند و یا شرکت فعال نوآوری را تاسیس نموده‌اند، می توانند در این رقابت شرکت کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 07 December 2021

نیازمندی نهاد ها به شرکت خلاق فرهنگی

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین قطبی در نشست خبری رویداد ملی ایده پردازی و ظرفیت شناسی کاریزمن با بیان کرد: : امروزه ما نیازمند شرکت های خصوصی خلاق در زمینه فرهنگی هستیم تا بتوانند ادارات و نهاد ها را در بخش امور فرهنگی و تبلیغاتی یاری کنند.

مدیر عامل مرکز نوآوری و فناوری اشراق، افزود: سازمانها و نهادهای فرهنگی اساسا کارهای خود را ناظر به فعالیت های اجتماعی، هنری و رسانه ای دنبال می کنند و در این زمینه شرکت های زیادی را می توانید پیدا کنید که پیمانکاران فرهنگی، هنری و رسانه ای دستگاه ها هستند؛ که منظومه ای از فعالیت های فرهنگی در خور توجهی را عملیاتی می کنند.

وی ضمن اشاره به نیاز شرکت‌های خلاق فرهنگی در تحقق امور فرهنگی نهاد ها افزود: نیاز است تا شرکت‌های خلاق فرهنگی عهده‌دار اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌ها شده، این حوزه به پیمانکاران خلاق فرهنگی و شرکت‌های برتر، فاخر و بالنده در حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی همچنین با انتقاد به تکراری بودن سیلی از اقدامات و فعالیت های شرکت های فرهنگی حاضر گفت: تحول آفرینی در این حوزه نیاز است و نهادها و دستگاه ها پس از تعریف الزامات فعالیت فرهنگی در قالب مناقصه، فعالیتی تعریف شده را به بخش خصوصی واگذار نمایند؛ شرکت های خلاق باید در حوزه طراحی و تعریف فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌ها ورودی خلاقانه داشته باشند.

مدیر عامل مرکز نوآوری و فناوری اشراق، با اشاره به این که ۱۷۰۰ شرکت خلاق در سطح کشور شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: در صورت زمینه سازی برای فعالیت شرکت‌های خلاق، اقدامات فرهنگی دستگاه‌ها و مراکز از حالت فرسایشی و تکراری خارج و ناظر به مدل ها و روش‌های نوین خلاقانه، اقدامات روزآمد متناسب با نیاز جامعه عملیاتی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی، در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح رویداد ملی ایده پردازی و ظرفیت شناسی کاریزمن تاکید کرد: همه کسانی که قدرت ایده‌پردازی در منظومه فعالیت‌های فرهنگی، یا طرح آماده‌ای برای فعالیت فرهنگ دارند و یا شرکت فعال نوآوری را تاسیس نموده‌اند، می توانند در این رقابت شرکت کنند.

وی با بیان این که ایده پردازی‌های در فرایند شتابدهی سه دال(دهلیز خلاقیت، دالان نوآوری و درگاه کسب و کار) پذیرش و در فرایند رشد قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های فعال خلاق برای عقد قرارداد و پیگیری امورات فرهنگی به نهادها معرفی خواهند شد.

مدیر عامل مرکز نوآوری و فناوری اشراق، حوزه های فعالیت فرهنگی سازمانی را به چهار حوزه «نیازهای فرهنگی و اجتماعی پرسنل کارکنان و خانواده ها»، «نیازهای فرهنگی و اجتماعی فضای عمومی سازمان»، «نیازهای فرهنگی و اجتماعی حوزه ماموریت نهادها و سازمان ها» و «نیازهای فرهنگی و اجتماعی حوزه مسئولیت اجتماعی سازمان» تقسیم نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار