مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم گفت: دریافت کارت واکسن و تزریق دو دز واکسن، شرط تمدید برگه‌های سرشماری اتباع در قم است.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 02 December 2021

به گزارش تابناک قم، عباس شیرمحمدی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری تشکیل شد، با اشاره به سرشماری اتباع قم در سال ۱۳۹۵ اظهار کرد: پس از سرشماری سال ۹۵، مشخص شد که تعداد اتباع غیر مجاز قم، حدود ۴۰ هزار نفر است و پس از آن، هیچ برنامه‌ریزی خاصی برای اتباع انجام نشد و صرفا اتباع با در اختیار داشتن برگه سرشماری که ما به آنها داده بودیم، در قم زندگی می‌کردند.

وی با ابراز خرسندی از دستورالعملی که اخیرا در خصوص اتباع ابلاغ شده است گفت: در دو سال اخیر که با موضوع کرونا مواجه بودیم، خیلی پیگیری کردیم تا اتباع را ملزم به واکسیناسیون کنیم که متاسفانه موفقیت چندانی نداشتیم؛ اما امیدواریم با بخشنامه ابلاغی جدید، به جبران گذشته بپردازیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم تعداد اتباع غیرمجازی که با فرمان رهبر معظم انقلاب، ارائه خدمات اشتغال به تحصیل برای آنها دنبال شد را ۱۱ هزار و ۶۰۳ نفر دانست و گفت: از این تعداد، ۷ هزار و ۳۲۳ دانش آموز در قم حضور دارند.

وی با اشاره به بخشنامه جدید ابلاغی، که لازم است هم ۱۱ هزار و ۶۰۳ نفر و هم ۴۰ هزار نفر اتباع غیر مجاز، جهت تمدید برگه های سرشماری، به اداره اتباع مراجعه کنند، گفت: شرط لازم برای گرفتن برگه های تمدید سرشماری، دریافت کارت واکسن و تزریق دو دوز واکسن می باشد که این مهم، به تسریع واکسیناسیون اتباع در قم، کمک شایانی خواهد کرد.

شیرمحمدی اتباع را در قم، به دو دسته کلی تقسیم کرد و گفت: تعدادی از اتباع زیر مجموعه جامعه المصطفی (ص) و تعدادی دیگر، تحت نظارت پلیس مهاجرت هستند.

وی در پایان با اذعان به این مطلب که در شرایط فعلی، امکان برنامه ریزی دقیق برای اتباع وجود ندارد، گفت: در صورتی که دستگاه‌های مرتبط در ارائه آمار و ارقام جامعه هدف خود، همکاری لازم را با اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی داشته باشند، امکان ارائه گزارشِ واکسیناسیون افراد دارای گذرنامه و کارتی‌ها، برای ما مهیا خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار