مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: از یکهزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در این استان، ۸۳۷ واحد در قالب ۲ تیم مورد نظارت و ارزیابی بهداشتی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 02 December 2021

به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ‌الاسلام عصر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: ۸۰ درصد از ۱۰۱ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی این تعداد را شامل ۸۱ هزار و ۳۱ تَن دانست و گفت: به ۴۸ هزار و ۹۱۵ تَن نیز دومین دُز تزریق شده‌است. 

وی با بیان اینکه با احتساب حدود ۲۲‌ هزار دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی در مجموع ۶۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال قم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند بیان داشت: تلاش داریم با کمک دانش‌آموزان و مراقبتی که مدیران مدارس ابتدایی دارند این آمار را افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین از تشکیل ۲ تیم نظارتی برای ارزیابی واحدهای آموزشی استان خبر داد و گفت: یکی از این تیم‌ها به صورت مشترک با همکاری آموزش و پرورش و مرکز بهداشت شکل گرفت و ۵۱۵ مدرسه مورد ارزیابی و تذکرهای لازم نیز به مدیران داده شد که ظرف ۴۸ ساعت پیگیری می‌شود.

وی همچنین افزود: ۳۲۷ مدرسه هم توسط تیم آموزش و پرورش ارزیابی شد و نزدیک به ۸۵۰ واحد مورد ارزیابی قرار گرفته‌است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به ۱۴ آیتم که ارزیابی‌ بر اساس آن انجام شده است بیان کرد: فاصله اجتماعی ۹۱ درصد، انجام ارزیابی بهداشتی مدرسه ۹۳ درصد، استفاده از ماسک ۹۳ درصد، غربال‌گری ۹۴ درصد، مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر ۹۶ درصد، بازتوانی در افراد با سابقه بیماری کرونا ۹۸ درصد، بهداشت و حفاظت فردی ۹۰ درصد، آموزش ۹۳ درصد، بهداشت مواد غذایی ۹۸ درصد، گندزدایی ایمن ۹۱ درصد، سرویس‌های بهداشتی ۹۱ درصد، دفع پسماندها به شیوه بهداشتی ۹۶ درصد و آب آشامیدنی نیز ۹۴ درصد از جمله موارد ارزیابی شده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار