جمعی از اصحاب رسانه قم روز چهارشنبه با حضور در منزل پدری شهید محسن فخری‌زاده با خانواده این شهید هسته‌ای دیدار و از ایشان تجلیل کردند.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 01 December 2021

به گزارش تابناک قم، همزمان با ایام شهادت شهید محسن فخری‌زاده، جمعی از اصحاب رسانه‌استان قم با حضور در منزل پدری شهید واقع در خیابان شهید کیوانفر شهر قم با دوتن از برادران ایشان دیدار و یاد مجاهدت‌های این شخصیت برجسته علمی و هسته‌ای که از وی به عنوان فرزند قم-فخر ایران یاد می‌شود را گرامی‌داشتند.

برادر شهید فخری‌زاده در این دیدار با بیان خاطراتی از شهید گفت: شهید فخری‌زاده در همین خانه متولد شد و همه مقاطع تحصیلی خود تا دانشگاه‌ را در این مکان ساکن بود، وی از همان‌ ابتدا دوران نوجوانی هدف خود در زندگی را روشن کرده و به دنبال فراگیری علم به خصوص در رشته فیزیک هسته‌ای بود، چرا که افتخار آفرینی برای ایران و سربلندی آن را دنبال می‌کرد.

مجید فخری‌زاده تاکید کرد: هر چه سطح علمی شهید بالاتر می‌رفت،‌ فروتنی آن بیشتر می‌شد و هیچ کس در ملاقات با او باور نمی‌کرد با چنین دانشمندی رو به رو شده‌ که افتخار ایران و اسلام است.

وی ادامه‌داد: به دلیل مسائل امنیتی اجازه بیان فعالیت‌ها و دستاوردهای شهید فخری زاده در مسیر پیشرفت‌های علمی و دفاعی ایران برای مردم امکان پذیر نبود اما با این وجود مردم پس از شهادت ایشان با برگزاری مراسم‌های پرشور برای گرامیداشت نام‌ و یاد ایشان تلاش‌ کرده و می‌کنند که جای تشکر و قدردانی دارد.

برادر دیگر این شهید صنعت دفاعی و هسته‌ای نیز در این دیدار به اصحاب رسانه استان قم گفت: شهید فخری‌زاده در خانواده‌ای متولد شد که پدر در آن اهل مطالعه و علم بود و مادر خانواده هیچ‌گاه بدون وضو به کودکان خود شیر نمی‌داد، همچین خانه‌ پدری ایشان(همین خانه که امروز اصحاب رسانه‌قم در آن حضور یافتند) در کنار مسجد قرار گرفته و اهل خانه خود را خادم نمازگزاران می‌دانستند.

سعید فخری‌زاده ادامه داد: دوران کودکی و نوجوانی شهید در چنین محیطی سپری شد و از همان ابتدا با جدیتی که از خود در مسیر فراگیری علم و دانش نشان می‌داد، مشخص بود که راه و هدف ایشان افتخار آفرینی برای ایران و اسلام است.

وی بیان کرد: شهید فخری‌زاده در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی حضوری بسیار فعال داشت و پس از آن به طور جدی وارد جهاد علمی شد و روزی را بدون تلاش و فعالیت علمی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و تولید محصولات راهبردی که کشور به آن نیاز داشت، سپری نکرد.

وی ادامه داد: ایشان در فعالیت‌های خود با همه گروه‌های سیاسی در چارچوب اهداف نظام اسلامی تعامل داشت و جز هیچ گروهی هم نبود، شهید فخری‌زاده یک دانشمند برجسته بود که روحیه مردمی داشت و همین نوع نگاه موجب شد که در یاد مردم باقی بماند، همچنین توصیه ایشان تبعیت کامل از فرامین رهبر معظم انقلاب و جدا نشدن از بدنه مردم بود.

در پایان این دیدار نیز اصحاب رسانه استان قم با اهدا لوحی مزین به تصویر شهید محسن فخری زاده از خانواده این دانشمند هسته‌ای تجلیل کردند و با ایشان عکس یادگاری گرفتند.

دیدار اصحاب رسانه قم با خانواده شهید فخری‌زاده

گفتنی است عملیات احداث خانه موزه شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی، نیز شب گذشته همزمان با سالروز شهادت این شهید بزرگوار در خانه پدری ایشان در شهر قم با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

منزل پدری شهید محسن فخری زاده با مشارکت شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به خانه موزه تبدیل خواهد شد.

این شهید بزرگوار در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند در یک عملیات تروریستی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار