رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرسازی مناطق باید برای صدور مجوز بالکن در کنار خطوط برق فشارقوی ضوابط مشخصی داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 30 November 2021

به گزارش تابناک قم، روح‌الله امراللهی امروز در هفدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد، با اشاره به مشکلات ساختمان‌های احداث‌شده در کنار خطوط فشار قوی اظهار داشت: برای کاهش حوادث ناشی از برق گرفتگی نیازمند تدوین ضوابطی برای مشخص شدن حدود بالکن‌ها هستیم.

وی با درخواست از شهرداری و همکاری مناطق آن برای رسیدگی به این مسئله افزود: اداره شهرسازی مناطق باید برای صدور مجوز بالکن در کنار خطوط برق فشار قوی ضوابط مشخصی داشته باشند تا در صورت حادثه شهرداری مقصر شناخته نشود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در چند سال گذشته مشکل مشابهی در بوستان‌ها وجود داشت که به کمک مناطق و تعیین ضوابط مشخص برای ایمن‌سازی بوستان‌ها، مشکل برق‌گرفتگی برای همیشه برطرف شده و بوستان‌ها ایمن شدند.

وی آسیب‌های فرد دچار برق‌گرفتگی را مورد بررسی قرارداد و ابراز کرد: نمی‌توانیم بدون ضوابط مشخص و ایمن اجازه ساخت بالکن به ساختمان‌های کنار خطوط فشارقوی برق را صادر کنیم، زیرا در صورت بروز مشکل کارشناسان حوادث، شهرداری را مقصر می‌دانند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار