نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراوانی خدمات فرهنگی کمیته امداد و جامعه هدف این نهاد در استان، خواستار عضویت کمیته امداد در شورای فرهنگ عمومی استان شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸ 28 November 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید کمیته امداد استان قم، تجربه و توانمندی وی را فرصتی برای تقویت خدمت در این استان عنوان و بیان کرد: امیدوارم این فرصت، منشأ اثرات خوبی در رفع محرومیت در قم و خدمت رسانی مضاعف به خانواده بزرگ کمیته امداد این استان شود.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدگاه فرهنگی مدیرکل جدید کمیته امداد استان قم افزود: فقر و فرهنگ بر هم تأثیرگذارند به طوری‌که گاهی اوقات محصول استضعاف و ضعف فرهنگی فقر است و گاهی اوقات هم فقر باعث انهدام فرهنگی در خانواده‌ها است.

ذوالنور با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند که ناکارآمدی دین در اداره جامعه را به مردم القا کنند تصریح کرد: بر خلاف تصور برخی از افراد، فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی و روحیه جهادی و انقلابی سرچشمه مشکلات کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر در عرصه‌های هسته‌ای، هوافضا، نانوتکنولوژی، تجهیزات و تسلیحات نظامی رشد و افتخاری داشته‌ایم، قطعاً ارزش‌های دینی و تفکر بسیجی موجب شکوفایی کشور شده‌است.

وی با بیان اینکه در همین چند سال گذشته تقاضای مردم و افراد نیازمند برای تحت حمایت قرارگرفتن در کمیته امداد به صورت شتابان افزایش یافت خاطرنشان کرد: همانطور که این اتفاق تهدید، آسیب و نگرانی است فرصتی برای تقویت و استحکام کارهای فرهنگی و اعتقادی در این خانواده‌ها است.

ذوالنور، بسترهای فراوان موجود در استان قم را فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد تحول در زندگی نیازمندان دانست و اضافه کرد: بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین و ظرفیت فرهنگی حوزه‌های علمیه و سیر صعودی مشارکت‌های مردمی و خیران استان قم می‌تواند زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت را فراهم کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه استان قم باید قطب تولید محصولات فرهنگی در جهان اسلام و دنیا باشد گفت: اگر ظرفیت فرهنگی طلاب و توان اجرایی مددجویان کمیته امداد در تولید نرم افزارها و اسباب‌بازی‌های فرهنگی و معنوی بکار گرفته شود خیرات و برکات و تحول فراوانی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به آمار فراوانی خدمات فرهنگی کمیته امداد و جامعه هدف این نهاد در استان برای فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: کمیته امداد باید عضو شورای فرهنگ عمومی استان باشد. 

وی بازدهی و بازخورد فعالیت دستگاه‌های اداری کشور را نسبت به روزهای ابتدای انقلاب مقایسه کرد و گفت: همیشه ابزار، امکانات و بودجه کارساز نیست بلکه اعتقاد، باور، انگیزه و روحیه نیروها کار را پیش می برد و من معتقدم سیستم اداری کشور به یک خانه تکانی جدی نیاز دارد.

ذوالنور توفیق خدمت به ایتام و محرومان را باعث افتخار خود دانست و گفت: در خدمت به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد کوتاهی نخواهم کرد. 

در ابتدای این دیدار محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد استان قم از احیاء ظرفیت های ملی کمیته امداد خبر داد و گفت: تلاش خواهم کرد منافع استان قم الهام بخش و الگوساز برای کل کشور باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره بازسازی انقلابی فرهنگی کشور گفت: اگر بین حوزه تولید محتوا و حوزه اجرای طرح‌های فرهنگی فاصله و شکاف وجود داشته باشد هرگز وضعیت فرهنگی کشور سامان نخواهد یافت.

وی ادامه داد: باید با بهره مندی از همین نقشه راه و کانون‌های علمی، فرهنگی و فقاهت در استان قم خلاءهای موجود در مددکاری اسلامی برطرف شود.

مسعودیان راد با بیان اینکه استان قم باید پایتخت فرهنگی کمیته امداد کشور باشد گفن: ما در استان قم با برنامه‌های مهدویت شناسی برای مددجویان کشور درصدد درمان فقر پیچیده فرهنگی و الگوسازی برای کشور هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار