مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: به لحاظ تراکم دانش آموزی وضعیت مناسبی در استان نداشته و در حال حاضر حدود ۱۰۰ مدرسه در شهر قم کم داریم.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 28 November 2021

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم گفت: واگذاری زمین با کاربری آموزشی در نقاط مختلف شهر قم به ویژه مناطقی که تحولات جمعیتی وجود دارد، بسیار اهمیت داشته و امیدواریم شهرداری هرچه سریعتر این زمین ها را در اختیار آموزش و پرورش و خیرین قرار دهد.

وی با اشاره به تراکم شدید دانش آموزی در قم که نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار داشت: البته در سال های گذشته با وجود رشد ۷۸ هزار دانش آموز در قم، با ساخت بیش از ۱۶۰ فضای آموزشی، رتبه استان از ۳۲ به ۲۷ ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه همه ساله حدود ۱۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده می شود، تصریح کرد: ما در طول سال به حدود ۳۰ مدرسه جدید در شهر قم نیاز داریم که امیدواریم با همت خیرین هرچه سریعتر شاهد گسترش ساخت و ساز فضاهای آموزشی باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه در منطقه پردیسان با تلاش های صورت گرفته و ساخت حدود ۴۰ مدرسه، خوشبختانه دانش آموزان با چالش جدی مواجه نشدند، خاطرنشان کرد: همه ساله بیش از ۳۲ هزار دانش آموز در مسابقات علمی و فرهنگی و هنری شرکت می کنند که دستگاهها برای اهدای جوایز آنها مشارکت خواهند کرد.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد./

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار