مسئول کمیته اجرایی فعالیت‌های قرآنی قم از اجرای آزمایشی طرح سرباز مسجد در ۴۰ مسجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 24 November 2021

به گزارش تابناک قم، علی اصغر شعاعی در نشست توسعه فرهنگ قرآنی قم، همچنین افزود: در طرح فوق از فعالان قرآنی که شرایط لازم را داشته باشند برای اجرای فعالیت‌های قرانی در مساجد استفاده و به عنوان خدمت سربازی آنها نیز محاسبه شود.

وی ادامه داد: این طرح کامل شده و نیروی انتظامی هم اعلام آمادگی کرده که امسال به صورت آزمایشی در ۴۰ مسجد استان اجرا شود.

همچنین مسئول کانون‌های فکری فرهنگی مساجد قم نیز با اشاره به مشارکت استان در مسابقه‌های قرآنی مدحامتان که توسط کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار شد گفت: اهدای چهار هزار جلد قرآن و مفاتیح، برگزاری جلسه‌های تفسیر و اهدای ۱۴۰ دوره تفسیر قرآن، راه‌اندازی و اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم بخشی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان به شمار می‌آید.

حجت الاسلام سعید روحانی اعزام مربی قرآنی به مساجد، برگزاری جلسه‌ها و کلاس‌های قرآن، اجرای برنامه چهل‌چراغ در بیش از ۴۰ مسجد، حضور نوجوانان در ترتیل خوانی حرم مطهر و برگزاری ۳۰ محفل اُنس با قرآن در مساجد را نیز از دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها ذکر کرد.

نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س) و با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سالن محراب شبستان امام (ره) حرم بانوی کرامت برگزار و چندتَن از فعالان قرآنی برتر مورد نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار