عضو جامعه مدرسین:
آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت:در تبیین پدافند غیرعامل برای مردم روشن شود که دشمن به دنبال چه تهدیداتی است.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ 28 October 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ،عضو جامعه مدرسین و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) روز پنجشنبه در دیدار سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: امید است با استقرار دولت سیزدهم پدافند غیرعامل که در کشور استقرار خوبی پیدا کرده است موفق‌تر از قبل باشد و برای آگاه سازی مردم پیرامون تهدید‌ات جدید، بیش‌ازپیش تلاش شود.

او افزود: مردم هنوز با پدافند غیرعامل، آشنایی لازم را ندارند در حالی که قدرت اصلی و قدرت واقعی پدافند غیرعامل خود مردم هستند، یعنی هرچه مردم را نسبت به تهدید‌ها و توطئه‌های دشمن آگاه کنیم، دست دشمن را کوتاه و تهدید‌های آنان را خنثی می‌کند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: باید در تبیین پدافند غیرعامل برای مردم روشن شود که دشمن در شرایط جدید به دنبال چگونه تهدید‌هایی است، دشمنان دیگر به گزینه نظامی علیه ما فکر نمی‌کنند به همین دلیل باید سایر طرح‌ها و توطئه‌های آنان برای مردم مشخص شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: اگر این تهدید‌ها برای مردم روشن شود، از بحران جلوگیری شده و خود مردم برای بی اثر شدن تهدید‌های جدید دشمن به میدان می‌آیند.

او بیان کرد: تهدید‌ها امروز پیچیده شده و مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سایر امور را در برمی‌گیرد، در حال حاضر حمله‌های دشمن در همه ابعاد است و ما باید مراقب شگرد‌های مختلف آن باشیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: در زمان‌های گذشته دشمن از راه نظامی حمله می‌کرد و تکلیف مشخص بود، اما امروز دشمن در همه ابعاد با برنامه حمله می‌کند و مقابله با آن نیاز به هوشیاری بسیار دارد.

او ادامه داد: باید رسانه‌ها تهدید‌های دشمن در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی را برای مردم تبیین کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: یکی از تهدید‌های مهم دشمن این است که بنیان خانواده را از بین ببرند و این که هر روز مسائل فساد آلود را توسعه می‌دهند، برای ضربه زدن به نظام خانواده برنامه دارند؛ این‌ها هم حمله و تهدید علیه نظام خانواده است تا ازدواج دیگر شکل نگیرد و روابط بر اساس روابط شرعی نباشد.

فاضل لنکرانی همچنین در رابطه با تهدید‌ات اخیر دشمنان گفت: انتظار این است که چند برابر حمله‌های سایبری که آنان وارد کردند به دشمنان ضربه وارد گردد و آن چنان در مقابل آنان قوی عمل شود که برای همیشه از تهدید ایران مایوس شوند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم پرداختن به مسئله رشد جمعیت اشاره کرد و افزود: اسلام مردم را به سمت رشد جمعیت ترغیب می‌کند، مسئولان نیز باید مشکل‌ها را برطرف کنند، باید در ذیل کارگروه‌هایی مشکلاتی که بر سر مسئله جمعیت است حل شود تا شاهد رشد جمعیت کشور باشیم.

هشتم تا چهاردهم آبان‌ماه به عنوان هفته نکوداشت پدافند غیرعامل نامگذاری شده‌است و هر سال به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در سطح کشور برای تقویت راهبرد‌های پدافند غیرعامل اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار